Summering av Valborg

Alltså jävla allergi. Orkar inte!

Tänkte berätta om gårdagen. Åkte till skolan för mösspåtagning. Trodde det skulle vara en större grej än vad det var. Men man känner i alla fall att det är över snart. Hade hoppats på att det var över redan nu för jag orkar inte med alla människor som bara klagar. Jag är ju tydligen egoistisk och tänker bara på mig själv? Hur egoistiskt är det inte att tvinga någon att betala 600 kronor som man inte har? Speciellt när det är för något som man gett bort redan för att man inte ville ha det? Jag hade inte velat skriva om det här över huvud taget men när jag läste blev jag så arg och ledsen. Pappa sa att när jag åker till USA kommer en massa grejer förändras och när jag kommer hem kommer jag se vilka mina riktiga kompisar är. Kanske är dags att öppna ögonen redan nu? Jag vet i alla fall en person det inte kommer vara. Hur kan man säga att jag måste betala 1200 kronor istället för 600 kronor och sedan säga att om jag inte gör det så är det dålig stil mot gruppen? Är det inte dålig stil då av gruppen att inte hjälpa mig att betala det här som jag fortfarande gett bort? Efter allt det här känner jag att jag har inte ens någon lust att göra någor för "gruppen". Blev så jävla besviken. Trodde aldrig det här om er. Och jag vill inte ha några kommentarer om hur ego ni tycker att jag är för jag orkar inte bry mig om det längre och jag vet att man inte är ego bara för att man inte har pengar.

Men tillbaka till igår. Efter mösspåtagningen åkte jag och Amanda till stan för att köpa present till Sofie. Jag köpte också en klänning till dansuppvisningen som är nästa fredag. En mörkblå med små blommor blev det. Sedan åkte vi hem till Sofie och lagade mat. Det blev jättegott! Sofie grillade kött, jag gjorde potatisen och Amanda såsen. Sedan kom Emelie som stod för underhållning som var rolig, och Dessan och Bea och Roschi som gjorde efterrätt, sist kom Ellen och Camilla med sallad och bröd. Efter maten körde vi lite lekar som Emelie kommit på sedan skulle vi åka vidare på fest. Alla åkte till Sollentuna utom jag och Dessan som åkte till stan. Vi åkte först till Östermalms torg och gick till Friday's men vi fick inte köpa något där eftersom det var 20 men de hade inget emot att vi satt där och tog upp platser. Sedan tänkte vi dra till Laroy men det var helt dött där så vi letade vidare. Till slut fick vi tag på Dessans kompis David som var hos en kompis i Norrtull. Så vi åkte dit ett tag. Men det var inte så jätteroligt så efter jättemånga sms med Alex och Martin förstod vi att de i alla fall var på samma fest så Martin fixade så att vi fick komma dit eftersom Alex inte riktigt gick att förstå. Vi tog taxi dit och när vi kom upp var alla jättefulla. Har aldrig sett Alex så där. Det enda han han säga var "Hur kom du hit? Vi har druckit två flaskor jäger" Sedan försvann han in i ett rum tillsammans med några andra. När vi skulle gå sedan öppnade Martin dörren för att säga hejdå, men vi ville tydligen inte störa så han stängde igen. Liksom vad höll de på med?

På vägen ner för trappen tog Martin en soppåse som stod utanför en dörr och la den utanför en dörr på våningen under. Det tyckte Dessan var så kul att hon skrattade hela vägen till busshållplatsen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du tycker att det är dålig stil av C att skriva ett inlägg som kan tänkas vara riktat mot dig.
Själv pekar du ut R i kommentarfältet och det är verkigen inte okej. Alla har sina egna viljor och att R ska ha hjärntvättat C är bara skitsnack.
Förstår inte alls hur du tänker och jag tycker att du ska tänka dig för innan du säger/gör något.
Tack hej!

2008-05-06 @ 15:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback