Bra och dåliga nyheter

Eftersom jag varit hemma hela dagen idag också har jag haft en massa tid till att bara tänka vilket gör att jag fortfarande har hemlängtan. Den har inte blivit värre men vissa stunder känns allt jättejobbigt och vissa stunder känns det bra. Men jag vet att det är alldeles för mycket att göra och se i det här landet som jag inte hunnit med än. Det gör att jag inte kan åka hem.

Kom på också att jag måste träffa lite mer människor häromkring så jag har något att göra på kvällar och helger. Har pratat lite med en dansk tjej bland annat. Nu i helgen är det i alla fall bestämt att jag inte följer med till Williamsburg utan stannar hemma. Har bestämt att det får bli en "Exploring DC"-helg. Och så vill jag träffa Amanda också!

Nu kommer det som rubriken refererar till:
Dålig nyhet: Amanda kanske måste åka hem om inte New Jersey-familjen hör av sig. Så jävla dåligt av Cultural Care! Det är knappast Amandas fel att hon inte hittat någon familj än. Av de matchningarna hon fått på tre veckor har hon tackat nej till en av dem! Jag tackade nej till två familjer på tre dagar så jag förstår inte vad deras problem är när det gäller att hitta en familj till Amanda!
Bra nyhet: Frågade Rob och Tina om något bra men billigt hotell som Paula kunde på bo när hon kommer om två veckor. Förklarade också att det var meningen att hon skulle bo hos Amanda och allting. Då sa de att hon kan ju sova här om hon vill! Så jävla nice! Då kan du spara hotellpengarna till nyår ;)



Nu ska jag tacka för mig och gå och titta på dagens femte film - Forgetting Sarah Marshall, tips från Kattis ;). De andra filmerna för dagen har varit resten av Pippi på rymmen, Nemo, Aristocats och Incredibles!

Kommentarer
Postat av: Amanda

bra, precis vad jag behöver höra faktiskt! rätt inställning, men såklart jag hör av mig i veckan. jag är ju ledig några timmar under dagarna. Och kan vara så att jag är helledig på tisdag också. fått tips om ett bra mall om du vill ta en tur dit nästa helg kanske? har inte ditt nummer heller kom jag på!

Postat av: Kattis

Hej:) Hoppas du tyckte om filmen?!

Nu har jag haft tentan så nu ska jag

åka iväg på en liten tripp, för att försöka slappna av lite:P Kämpa på nu! STOR kram.

2008-10-10 @ 12:35:14
Postat av: Mamma

Bra inställning, Amanda! Bra att träffa folk p kvällar & helger.Schysst igen av din familj att paula kan bo hos dig -om hon nu kommer. Ha en tervlig filmkväll... kram mamma

2008-10-11 @ 17:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback