New York!

Lördagen började redan klockan halv 7 då klockan ringde. Tåget till New York gick klockan 8.13 och vi var sjukt trötta. Men Vi klarade det ändå. Paula hade ju aldrig varit i New York innan så det gällde ju att visa henne så mycket som möjligt på en dag. Jag tycker vi lyckades rätt bra! Vi kom fram till Grand Central strax innan 10 och på tio timmar gick vi till Central Park och gick rakt i genom parken och sedan ner längs 7th Ave genom Times Square till Madison Square Garden. Sedan gick vi 34th St till Empire State Building. Sedan gick vi til Park Avenue och till Fika där det blev en hallongrotta och en apelsinjuice för mig. Efter det gick vi till 23rd St och bort till Flatiron Building. Sedan var Paula shoppingsugen så vi gick till 34th and 6th där man kan hitta både en stor Victoria's Secret och en stor Forever 21 där jag provade 7 grejer som nästan alla passade och ändå lyckades jag med att inte köpa en enda. På Forever mötte vi Camilla och Heidi. När jag och Paula provat klart allt var vi jättehungriga så vi tog tunnelbanan till Chinatown. Där är det ju kaos och rätt äckligt så vi gick till Little Italy och hittade en jättebra restaurang där vi gick in och åt någon form av lunch/middag. Jag åt en jättegod lasagna. Vi satt kvar ett tag och chillade så vi skulle orka med resten av dagen. När vi kände oss klara gick vi först till Brooklyn Bridge sedan över Manhattan till Ground Zero. Blev lite tittandes i affärär på vägen. Vid Ground Zero började det regna men vi tog lite skydd i kyrkan där en stund innan vi tog oss ner till Battery Park så Paula fick se Frihetsgudinnan. Väl där hade vi riktigt ont i fötterna och kände att det var dags att ta tunnelbanan tillbaka till Grand Central och sedan åka hem. Men det var verkligen en jättebra dag och vi hann se sjukt mycket!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, du Amanda!

Du kanske ska bli reseguide i New York!

Det var mycket sevärt Paula hann se ...

"New York på tio timmar med Amanda"!

Kram...

2009-07-02 @ 06:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback