Helgen!

Herrugud, har inte kollat någonting på någon dator på hela helgen. Känns helt sjukt. Men badrummet i pappa och Britts lägenhet håller på att renoveras så de bor i min och Emils i stället och pappa hade glömt sladden till datan i deras lägenhet så batterierna tog slut. Annars har det varit rätt chill. Vi har ju inte haft något kök på hela helgen så vi har ätit ute. I går till exempel åt vi brunch på Sirap i Vasastan. Riktig amerikansk frukost. Jag åt french toast. Mums!

Efter frukosten fick jag springa typ aslångt tills jag hittade en buss som gick till Stadion där jag bestämt träff med Patrick. Hittade i alla fall en till slut och kom dit i tid. Vi började att jobba vid hoppborgen tillsammans med Kim och Ida. Men det var rätt dött i början så vi gick in och kollade gräset. Det var då man kände hur underbart det egentligen var att säsongen börjat igen. Det var ju Stadionpremiär. Sedan hälsade vi på en av hundarna som letade bengaler på läktaren. Sjukt söt var han! När vi jobbat lite mer sedan vid hoppborgen tyckte vi att det vazr onödigt att stå fyra stycken där så jag, Ida och Kim lämnade Putte för att dela ut flyers i stället.

Vi började att gå lite utanför arenan och träffade ett par från våran buss till och från Peking. Sedan fick jag och Ida för oss att gå ner till tunnelbanan. Det började riktigt bra. Vi träffade tre Djurgårdsvärdar till där också. Jag förstår inte varför jag inte reagerade när jag hörde dem prata med ett par ordningsvakter som sa "Ska ni verkligen stå här? Haha". Känns ju lite dumt, men jag och Ida stod kvar där och så kom det ett tåg med i stort sett BARA Malmösupportrar. Vi tänkte reta de lite och försöka dela ut våra flyers och sa "Hjälp Djurgården att bli störst i Sverige." Det tyckte det var lite kul att ta våra lappar och riva sönder dem och dansa med oss i stället. Men till slut hade alla kommit av och trängdes för att komma upp från rulltrappan.

Sedan hände det läskiga:
Jag och Ida står då mellan de båda perrongerna med rulltrappan bakom oss när vi hör ett vrål och jag hinner inte reagera på det heller förrän det kommer typ 100 pers kanske från dfg från båda perrongerna och skriker. Jag tror jag aldrig blivit så chockad och rädd i hela mitt liv. Skakade som fan och visste inte vad jag skulle göra så jag stod där och måste sett riktigt förvirrad ut. Men på något sätt lyckades vi i alla fall ta oss ur slagsmålet som startat till en av perrongerna. Det kändes som att vi stod där hur länge som helst och man hörde flaskor som krossades och det kom ett par killar gråtandes för att de fått pepparspray i ögonen. Efter ett tag springer dfg förbi oss tillbaka dit de kom ifrån och poliserna tillåter oss äntligen att komma därifrån. (Jag skakar när jag skriver, vet inte om det är för att det var så jävla läskigt eller att jag fryser. Men jag tror att det är båda.) Hur som helst, vi fick gå upp för rulltrappan och efter halva började jag hosta en massa och tänkte att jag måste ha haft sjukt dålig kondition. Men jag upptäckte att alla andra också hostade och jag och Ida kom på att det måste varit pepparsprayen. När vi var uppe men fortfarande inte kommit ut trodde jag verkligen att jag skulle kvävas, varje liten inandning resulterade i hosta. Jag hörde också de som gick bakom oss nämna att dfg kommit med stora stenar och grejer, så man kan ju skratta sig lycklig att man inte fick en av dem i huvudet. Och att jag hade djurgårdsjacka på mig.

På kvällen skulle jag ut med Paula men vi skulle först på middag i Nacka och jag hade inte den blekaste aningen om hur man kom därifrån och tågen gick ju inte heller till Sollentuna på grund av någon brand så vi får ta det en annan gång. Middagen i Nacka var trevlig. Dottern Melina som var adopterad från Kina var bland det sötaste jag sett. Man ville ju bara äta upp ungen!

Idag har jag nog sammalagt övningskört i två timmar, fikat hos farmor, käkat crepes, fikat igen och sjungit en massa singstar. Vann varenda låt. Behöver ju kanske inte tillägga att jag sjäng med pappa och Britt som aldrig sjungit förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback