Uppdatering

Sanna klagade så här kommer hem liten uppdatering av vad som hänt i veckan!

Måndag: Efter skolan åkte jag till Stadion för att det var match. Djurgården-GAIS. De bredvid mig på tåget jobbar som säkerhetsvakter på Stadion så fick höra lite om vilka sjuka grejer folk tar med sig till matcherna. Kom i alla fall till Stadion precis halv och vi fick samma äckliga mackor som vanligt. Ägg och konstig falukorv på. Tog bort allt pålägg igen. Sedan var det jobbdags. Det fanns en boxningsring som jag inte vågar prova. Men den var rolig. Där jobbade i alla fall Alex, Alex och Putte. Innan allt folk började komma körde vi först kvadraten (som jag suger på så det var ju tur att pappa ringde så jag hade en anledning att smita). Sedan körde vi det när man står i en ring och ska slå bollen till varandra utan att den nuddar marken. Det gick lite bättre! Men sedan när folket började komma så det bara blev jag, Kim och Ida kvar var det inte lika roligt. Vi hade inte fått/tagit någon arbetsuppgift så vi tog en liten promenad till Humlegården. Köpte med mig lite mat från 7eleven. Sedan satt vi där till matchen började. Då kom Rebecca. Vi satte oss på Sektion A för där var det sol. Fastän klockan var 7 kunde man liksom sitta där i t-shirt. Men precis innan paus hann solen gå ner och då blev det kallt. Jag och Kim skulle hämta jackor men vi fick inte upp låset till vårat omklädningsrum så vi gick tillbaka till os-tornet och in till Sofiapassagen och tänkte ta oss in den vägen. Så vi gick genom hela korridoren som var mörk och läskig. Men tror ni vi kom in där eller? Nej nyckeln gick inte ens in i låset. Så vi fick gå tillbaka och låta någon annan öppna åt oss.

Matchen slutade hursom helst 0-0 så vi har fortfarande inte lyckats göra mål hemma mot GAIS-bajs sedan 1992.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback