5-årskalas

Min värdfamilj skulle i väg på tre olika kalas idag och jag fick följa med om jag ville. Men jag tyckte det lät lite jobbigt att åka till tre olika så istället åkte jag hem till Frides värdfamilj. Ett av "hennes" barn fyllde 5 igår så hon hade kalas idag. Det var BBQ och rosa tårta vilket var jättegott! Det var jättetrevliga människor där också. en tjej som hette Amanda som berättade att Steamboat är grymt bra och att jag ska vara glad att jag får åka dit. Kommer inte ihåg om jag skrev det men min värdfamilj har bokat fyra dagar i Steamboat i februari så det ska bli jättekul! Men hur som helst, det var också en familj där varav mamman var svensk så hon och barnen pratade svenska. Hon berättade att hon känner tre svenska familjer i Erie och att alla svenskar som bor i närheten har svenskträffar en gång i månaden så nästa gång ska hon ringa mig så jag får vara med. Det kändes sjukt konstigt när hon kom och pratade med oss. Jag och Fride pratade engelska med varandra. Vi förstår ju varandra om vi pratar svenska och norska men en del ord är helt olika så det är lättare med svenska. Men så kom svenska Kicki och började prata svenska och jag kände att jag blandade ihop språken lite i början. När hon gick sedan och jag och Fride pratade blev en del på svenska/norska och en del på engelska. Haha blev helt konstigt!


Efter kalaset hjälpte jag till att städa lite sedan åkte jag och tankade, vilket inte var det lättaste. Jag hade ingen aning om hur man skulle betala så jag var tvungen att gå in och fråga om jag hade gjort rätt. Blev inte mycket klokare av det eftersom han i kassan inte kunde engelska. Visade sig till slut att jag gjort rätt, så jag åkte stolt därifrån. Sedan var det meningen att jag skulle åka hem och hämta lite varmare kläder, eftersom det började regna, och sedan åka tillbaka för att följa med de på baseball match. Men Fride hade fått huvudvärk så vi skippade det. I stället sa vi att vi ska till Pearl street i Boulder i morgon och shoppa så jag åkte hem och tittade på Känd från TV.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback