Au pair-möte och fotboll!

Dagen började med ett möte på Flatiron Mall i Broomfield. Jag fick skjuts dit av Jim. Eller jag skjutsade mig själv i hans stora truck. I början var det läskigt men efter ett tag kändes det rätt coolt att sitta så högt upp och köra. När vi hittat Starbucks och alla andra au pairer lämnade han mig. Det var jättekul att få träffa alla. Jag träffade Angie från au pair school. Det var hon som skulle bo i Lafayette men tydligen så trivdes hon och familjen inte med varandra så nu ska hon till San Fransisco i stället. Men jag lärde i alla fall känna lite andra människor. Till exempel Fride från Norge. Hon bor i Boulder och åker skidor! Perfekt liksom! Så vi bytte telefonnummer så vi kan ses snart igen. Sedan träffade jag Lucila från Colombia. Hon är sju år äldre än mig men det känns verkligen inte så. Hon bor i Longmont vilket är jättenära Erie. Efter mötet gick jag, Angie och Lucila och köpte skor så nu har jag ett par skor som jag kan ha under hösten! Sedan gick jag och Lucila och åt lunch och träffade hennes barnen hon tar hand om och hennes hostdad, Patrick. Han var jättesnäll och har bott i Sverige i tre år men han kommer inte ihåg så jättemycket svenska. Men han kunde "Stick iväg, Jack" och lite till. 

Jag frågade i alla fall Lucila om hon ville gå på matchen med mig och det ville hon så Patrick skjutsade oss till en busshållplats så tog vi bussen till Denver. Vi trodde att arenan skulle ligga nära stan så vi gick till en bokaffär och frågade om de kunde peka ut vart det låg och de sa att det är faaaaaaar away. Då blev vi lite oroliga. Så vi hade flera timmar på oss men gick bara lite grann på gatan som kallas the outdoor mall och tog sedan bussen tillbaka. Efter ett tag hittade vi den första bussen vi skulle ta för att komma ut till Commerce city där arenan ligger. Det var inte många som kunde hjälpa oss eftersom den här arenan är rätt ny. Vi lyckades i alla fall få gratis skjuts av en busschaufför till en busstation. Under den åkturen började det ösregna. (Det var andra dagen i rad som det regnade idag!)

Så när vi kom till nästa busshållplats var vi egentligen tvungna att vänta på bussen i 20 minuter i regnet men så kom det en annan buss och den chauffören var också schysst och lät oss åka gratis till en station där en annan buss gick. Vi hittade ingen tidtabell så medans vi letade åkte bussen förbi oss! Så vi fick vänta i 30 minuter på nästa buss som tog oss i genom massa skumma områden. Men till slut var vi framme i Commerce city. Men vi var tvungna att ta en buss till för att komma till arenan och en av chaufförerna sa att den bara gick en gång i timmen, så vi skulle behöva vänta i 40 minuter. Som tur var fanns KFC där så vi kunde äta lite middag. Sedan tog vi den fjärde och sista bussen som släppte av oss mitt i ett industriområde och vi kunde inte se en fotbollsstadion någonstans.

Som tur var hittade vi en bensinstation som kunde förklara åt vilket håll vi skulle gå. Så vi gick och gick men såg aldrig någon stadion och bestämde oss för att fråga om vi gått fel. Så det kom två killar och visade vägen för de skulle också på matchen. Vägen de visade var en lerväg vid sidan om motorvägen. Vi gick en bit i leran, men till slut gav vi upp och gick på vägen i stället. När vi äntligen var framme vid arenan ville vi bara gå in och tvätta våra leriga fötter. Men då fick man inte ha med sig godis in och jag hade ju köpt lite som jag kunde ha här hemma om jag blev sugen. Så vi åt typ hälften av det och slängde resten för att få komma in. Väl inne köpte Lucy en halsduk och jag en bortatröja sedan gick vi och satte oss.

Rapids var grymt bra och hade massa chanser i början och efter några minuter gjorde Conor Casey 1-0. Colorado var bäst i stort sett hela matchen men i slutet av första halvlek lyckades Kansas City Wizards kvittera. Men i andra halvlek gjorde Casey även 2-1. Han hade kunnat göra hur mycket mål som helst. Matchen slutade i alla fall 2-1 och då kom Patrick och hämtade oss så jag fick skjuts hem.

Jag hade riktigt tur när jag kom hem att Jim var uppe för dörren till mitt rum var låst, så han fick hjälpa mig att hitta en nyckel. När jag kom in i mitt rum hittade jag en lila och en rosa trollstav på golvet så jag antar att Emma varit och lekt här och sedan låst. Verkar i alla fall inte som att hon tagit något!

Här kommer i alla fall lite bilder från dagen! Orkar inte ladda upp så många, gör det på facebook i stället!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket äventyr, Amanda! Kul att du träffat Lucila- och Fride! Vad läskigt om man inte trivs med familjen. Bra att ett byte kunde ske så snabbt för Angie!

2008-08-17 @ 09:56:19
Postat av: Josefine

en familj högt uppe i cali som haade tre barn under 1½ år, och som verka skitseriösa o grejs, inge bra :/ men hur gåre för dig :)? trivs du?

Postat av: Josefine

mm, men börjar få slut på tålamod bara, känns som alla andra hittar rätt på dom första matchningarna o jag har haft maaassor :P tycker de är konstigt för ja har inge spec intressen eller så, bara typ sport så man borde ju kunan hitta en normal layedback familj till mej :P okeej, men dom lugnar väl ner sej om du är lugn o så :) skönt att du trivs!

2008-08-17 @ 16:01:48
URL: http://enalreus.blogg.se/
Postat av: Åsa L

Vad spännande att läsa hur du har det. Skönt att "familjen" verkar vara snälla och omtänksamma och vad bra att du träffat vänner redan. Här hemma är det regn mest hela tiden. Jag börjar jobba i morgon och om vädret fortsätter så här så känns det helt OK.

2008-08-17 @ 16:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback