Dramatisk dag

Idag fick jag lite sovmorgon. Sov till halv 8. Då gick jag upp och åt frukost. Blev en stor kopp kaffe och lite ciabatta med ost. D älskar ost här precis som jag, speciellt Emma. Efter frukosten hände inte så mycket men lite senare blev det väldigt dramatiskt! Alla här är jätteförkylda, utom jag, och Reedy får jättejobbig astma när han blir förkyld och idag hjälpte inte medicinen så han har varit helt slut och gråtit en massa och man tycker bara synd om honom! 

Molly däremot har det inte lika jobbigt. Hon är nästan alltid glas och hur söt som helst. Det enda jobbiga är att hon är väldigt mammig. Så fort hon ser Amy börjar hon gråta om hon inte får komma dit direkt, men så fort Amy är borta är hon jätteglad.

När hon och Reed tog en nap var jag ute och cyklade med Emma och hon visade mig parken och vart hennes pianolärare bor bland annat. Under tiden började Jim med maten. Han skulle göra egna köttbullar och egen ravioli. Men den hann aldrig ätas. Reeds astma blev värre och eftersom medicinen inte hjälpte var de tvungna att ta honom till akuten. Stackars liten!! Hela familjen åkte dit så jag var ensam i huset i typ en minut. Då kom grannen över. Han heter också Jim. Jim Fischer. Han tyckte jag skulle komma över och titta på OS med honom, Marty och Magdalena, en tysk tjej som bor hos dem en månad för att bättra på sin engelska.

Så jag gick dit och kollade på simningen och åt ost och kex och drack cola. Sedan fick jag följa med dem på middag hos Steve och Eileen. Det var kul! Innan vi åt spelade jag och Magdalena biljard med deras son Ryder som är hemma från college under sommaren och hans kompis Nick. Jag och Ryder förlorade och jag får nog ta på mig skulden för det.

Sedan åt vi grillas kyckling och pastasallad och tittade på ännu mera OS. Det var gymnastik, så vi såg Kina och USA och en intervju med George Bush. Det var askul för de tyckte det var riktigt coolt att han inte gjort bort sig efter tre meningar. Så nu har jag typ precis kommit hem och ska sova för i morgon börjar mitt jobb på riktigt. Men det blir nog inte så farligt, Jim ska stanna hemma på förmiddagen eftersom Reed är så sjuk och sedan kommer Grammy Joan och hjälper till också!

Kommentarer
Postat av: Johan

Verkar vara en skön samling människor! Jätteroligt att höra att du trivs! Vi saknar dig redan.......



J

2008-08-11 @ 10:28:11
Postat av: Julia - Au pair i Apollo Beach, FL

Haha, min familj lyssnade inte pa vad han sa alls utan sa bara "Noooo it's that dumb guy again". Haha.

Postat av: Mamma

Åh, vilken dag! Men det måste vara bra grannar som tog hand om dig... Var det kul killar i din ålder på middagen? Är Reed bättre?

2008-08-11 @ 17:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback