Farmers market och car race

Orkade inte skriva allt om gårdagen igår kväll så ska berätta lite mer idag. Under pausen i matchen var det ju först pom pom-tjejerna som körde sitt. Asgrymt var det! De är tydligen jätteduktiga om man jämför med andra skolor. När de var klara gick jag och köpte lite mat och när jag kom tillbaka var det några som dansade en skum dans och jag frågade Jim vilka det var. "It's the wierd kids" svarade han. Så klockren! De var verkligen skumma. Visade sig vara bandet som hade en liten orkester på läktaren och helt plötsligt fick de för sig att dansa värsta konstiga dansen.

På vägen hem stannade vi ju och åt glass. Stället vi stannade på hette "Ice cream & Gelato". Glass & glass tänkte jag, men Jim sa att det var helt olika saker så när vi kom in bad vi tjejen som jobbade att beskriva skillnaden. Det stod också på en skylt: "Gelato är en italiensk typ av glass som görs på lågfettmjölk i stället för grädde." Själv tycker jag fortfarande att det är samma sak.

Idag har jag varit på Farmers market med Jim, Marty och Magdalena. Det var marknad med saker som odlats/gjorts runt omkring Boulder. Massa skumma gurkor och tomater. De hade något som hette "Ugly tomatoes". Det lät ju inte så lockande men det är tomater vars frön kommer från typ 100 år tillbaka. Alltså innan man började korsa massa saker för att få det godaste och det finaste av allt. Så detta var äkta, men fula. Sedan åt vi lite lunch och gick och tittade på ett live band. Det var ett countryband och folket som lyssnade satt med cowboyhattar. Sedan var det några som dansade och de hade verkligen bondkläder.

Efter Farmers market åkte vi på skid- och snowboardrea. Där köpte jag skidkläder och en hjälm för 227 dollar! Sjukt billigt var det! Ska lägga upp bilder på det när jag orkat ta kort på det.

Nu i kväll åkte jag med Magdalena och Fisher på car race. Ascoolt att se! Jim var besviken att det inte var så roliga race. De brukar tydligen ha tävlingar där bilar är fastkedjade i varandra eller med skolbussar som racear. Det roligaste idag var när de körde i en åtta och var nära på att krocka i mitten hela tiden. Men det var häftigt i alla fall med stämningen och allt. Jim sa innan vi kommit dit att fansen som följer de här tävlingarna är inte de smartaste människorna direkt. Och han hade verkligen rätt. Det var nästan bara skumma människor där. Sedan har jag inte sett så många tjocka människor på samma ställe. Och maten var ju anpassad efter det. Bara massa fett. Men det var coola race i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka kontraster! Först grönsaksmarknad, sen köpa skidkläder- mitt i sommaren, och bilrace...Ja, inte visste jag att du skulle bli expert på grönsaker!!! Men, jag tycker det är skillnad på konsistensen på vanlig gräddglass o italiensk gelato... känns nyttigare o friskare m mjölk.

2008-08-31 @ 09:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback