Första arbetsdagen!

Det var meningen att jag skulle passa barnen med lite hjälp från Joan idag men eftersom Emma blivit sjukare och Reed och Molly inte är helt friska än tog Jim ledigt. När Amy åkte till jobbet skjutsade hon Emma till Joan så hon kunde få lite lugn och ro. Reed, som tur var, har mått mycket bättre idag. I morse cyklade vi till parken men allt var så blött så han ville cykla hem igen. På eftermiddagen tog vi moppen dit (Jim tvingade mig att prova eftersom han tyckte att jag inte skulle bli rädd för att jag ramlat när jag visade mitt ärr i pannan) men då var sanden så varm. Det är tydligen dåligt ozonskikt här och vi är en mile över havet. Denver kallas ju "The mile high city". En mile är typ 1,8 km så vi är ganska mycket närmare solen här än i Stockholm. Amy sa att man bränner sig på 10 minuter och att de får in jättemånga med hudcancer på sjukhuset så ska skaffa mig solkräm!

När Reed och jag kom hem från parken hjälpte vi Jim att göra raviolin som vi inte hann med igår. Den blev jättegod!

Det har gått jättebra med Molly också. Hon är ju som sagt lite mammig men jag har fått trösta henne när hon varit ledsen och fått henne att sova två gånger så det känns riktigt bra. Innan har hon bara försökt trycka bort mig om hon är ledsen. Det är fortfarande lite svårt om Jim eller Amy är i rummet men om vi är själva går det bra! Första gången hon skulle sova somnade hon i en sån där bärsele man har på magen och andra gången fick jag gå runt med henne på armen bara tills hon somnade. Amy tyckte det var jättebra för hon trodde det skulle ta mycket längre tid innan Molly kände sig bekväm med mig!


Emma har blivit ltie bättre nu på kvällen så hon och jag har tittat på Nickelodeon och så fick hon välja ut vilka smycken jag skulle ha på mig!


I morgon är en av dagarna då Amy är hemma så det kommer vara skönt och förhoppningsvis mår alla barnen bättre då! Det enda problemet är att min näsa börjat rinna så jag hoppas att jag får en lindrigare variant av deas förkylning! På onsdag kommer Jims mamma hit och bakar med Emma och Reed. De säger att hon är väldigt sträng men hon ringde idag och verkade jättegullig så vi får väl se. Sedan är Amy hemma torsdag och fredag också. På lördag är det Peach festival. De har stängt av en gata i Lafayette och så får man gå där och äta massa saker som innehåller persika. Vi ska dit på mitt första au pair-möte. Det är det mötet på hela året som värdfamiljerna är med också så vi ska dit allihopa. Sedan ska familjen, och jag om jag inte tycker att festivalen är rolig, vidare till Reeds pre-school


Kommentarer
Postat av: johan

vicken tur! du som älskar persikor! Ta det lugnt med moppen!;)

2008-08-12 @ 11:02:46
Postat av: Mamma

Ja, åk bara moppe när DU känner dig bekväm med det!

Kul med festival, aupair-möte mm och bra med solskyddsfaktor. Hoppas du klarar dig med lindrig förkylning.

2008-08-12 @ 17:12:21
Postat av: Paula

Inga gupp bara amanda ;P

2008-08-12 @ 20:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback