Oh my gosh!

Haha Reedy är så söt. Igår morse kom han in till mig när jag borstade tänderna och började titta i min sminkväska och till allt han hittade sa han "Oh my gosh!". Samma sak idag efter middagen när Jim höll på att fixa så att jag ingår i försäkringen om det skulle hända något när jag är ute och kör. Min väska låg då på golvet och han började titta i den och hittade mitt läppbalsam. När jag öppnade den sa han "Oh my gosh!" och sedan fick han prova och så ville han ha mer och mer hela tiden.

Dagen idag har varit ganska jobbig. Molly verkar inte må så bra, hon har sett helt utmattad ut och gråtit en massa så jag hoppas att hon mår bättre i morgon för då är varken Jim eller Amy hemma. Bara jag och Jims mamma Judy som Molly tydligen inte tycker om.

Emma och Reed har mått mycket bättre. I morse var vi i parken i säkert två timmar minst! Det kom en tjej dit som hette Michaela med sin lille chihuahuavalp vilket de tyckte var jättekul! På eftermiddagen skulle jag och Emma åka till grocery store och Emma sa att hon skulle visa vägen. Först sa hon att jag skulle svänga men då visste jag att det är fel, men gången efter sa hon "Turn here, it's the right way. I promise!" Så jag svängde och vi körde och körde och körde ända tills jag fattade att det var fel så vi fick åka tillbaka. Vi hittade dit till slut och köpte det vi skulle. Plus varsin chokladdryck bara för att det var så varmt. Sedan gick vi till Subway. Jag var tvungen att prova, men de jag gjorde var godare, fast de hade fler bröd- och ostsorter!

Till middag idag blev det lax med honung och liquid smoke, bara för att jag sagt att jag älskar lax, med sötpotatis och majskolvar. Jag åt faktiskt det! Och som vanligt var jag den som åt mest lax! Haha, det känns ju asbra att de bara äter nyttig mat här så slipper jag bli tjock smo alla tror. Deras förra au pair gick typ ner 50 pounds på 2 år. Jag vet inte hur mycket det är men det låter asmycket!


Jag var bjuden äver till Fischer på drink och OS ikväll men jag tror jag skippar det. Vill inte sitta där och snörvla.

De försöker också hitta någonstans att bo i Steamboat en vecka eller en långhelg så vi kan vara där och åka massa skidor och snowboard. Sedan vill de åka till Hawaii i april och då ska jag få hela huset för mig själv om jag inte åker någonstans då. Miami eller New York kanske? :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken händelserik dag! Roligt att läsa vad du skriver... Jaha, är det lång t Steamboat så man hyr hus där? Jag trodde de kunde åka över dagen dit. April: Vi funderar ju på att komma ca 4:e april, för då blir det påsklov här. Kram mamma

2008-08-13 @ 06:45:40
Postat av: Ellen

Vad har dom för bil? Automatiskt?

Postat av: Julia - Au pair i Apollo Beach, FL

50 pounds = ca 25 kg.

2008-08-13 @ 16:44:27
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Josefine Jönsson

Fick länken av Tilda så nu har jag hittat hit. Det låter som du har det sjukt bra där borta och det är riktigt roligt å se lite bilder från Au Pairskolan igen. Det är ju fortfarande samma föreläsningar och kvällsaktiviteter som när jag var där 2003 =) Hoppas dina kommande dagar blir lika bra....kram kram

2008-08-13 @ 20:03:58
URL: http://jozzanpozzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback