På väg till Boulder


Det är häftigt med Colorado. En tredjedel är helt platt. Typ bara massa fält och åkrar. Sedan är de andra två tredjedelarna berg. De närmsta man ser kallas Foothills och är de låga bergen. Där bakom (man ser inte på bilderna eftersom molnen är i vägen) finns högre berg som det är snö på. När det regnar här snöar det oftast där uppe. Och det är högt upp! Här "nere" är en mile över havet. Det är typ 1,8 kilometer. Jag har ju inte tränat än men jag har hört att man blir sjukt andfådd eftersom det är mindre syre än vad jag är van vid.

Det är också lätt att orientera sig här. Vilket var tur idag. Jag hade ju kollat upp hur man åkte från mig till Fride och från Fride till bensinmacken. Men inte från bensinmacken och hem så jag chansade. Då är bergen till stor nytta så jag behövde bara veta att jag bor öster om Boulder. Och jag var ju i Boulder och bergen är alltid åt väster så jag hittade hem!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul att läsa allt du skriver! Spara dessa inlägg och ge sedan ut en bok: "Ett år som AuPair i USA". Vad sägs om det? Vi var som sagt i Köping o firade Lotta: Lingan var i gasen och hade hittat på massa knasiga lekar. T ex skulle man spotta en gelegroda så lång som möjligt och kasta morötter till en käpphäst! Vi kollade på Christoffers lägenhet. Den VAR grymt fin. Alla hälsar t dig o Helena o Sanna vill ha din blogg- och mailadress. Nu har jag klippt gräset, Johan OCH Oscar OCH Emil förlorade varsin match. Nu är Emil o pappa o äter middag hos farmor och vi ska äta pasta m ricotta, bacon och zuccini. Vad bra du har det där, här är allt som vanligt... ta vara på din tid där.

Kram mamma

2008-08-24 @ 18:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback