Är german knackwurst = falukorv?!

I fredags kväll jobbade jag igen. Amanda kom och höll mig sällskap. Vi tittade på Jackass och Barnen i Bullerbyn. Riktigt mysigt. Rob och Tina kom hem tidigare än förra helgen också så det var skönt. Igår morse mötte vi Bara och gick till banken. En av de som var på Thanksgivingmiddagen jag var på med Katie jobbar där, Karina heter hon. Så vi pratade lite med henne. Sedan gick vi till gymmet där Bara också ska bli medlem. Efter gymmet gick vi runt lite på stan. Hittade en julklapp till Holden så nu är jag klar med det! Tyvärr var Pippi goes on board och The children of noisy village för äldre barn.

När vi inte orkade mera åkte jag hem till Bara och träffade hennes värdfamilj. Hennes värdföräldrar, Katherine och Christian, är sjukt sköna så de pratade hela tiden. Bara visade mig en mataffär som ligger 15-20 minuter från mig. Rob och Tina säger att man måste åka bil om man vill ta sig till någon mataffär men den här var ju inte så farlig. Sedan gick vi tillbaka och pratade lite mer med hennes värdföräldrar. De tycker att jag pratar jättebra engelska, att man knappt här min brytning. Kändes mycket bra att höra!

I morse tog vi det lugnt. Katherine gjorde jättegoda blåbärsvåfflor och de tvingade mig att äta jättemycket. Räckte för hela dagen! Sedan gick vi hem till mig och lämnade lite grejer innan vi åkte till Metro Center. Tina hade nämligen hittat en artikel på internet om falukorv i USA och hon sa att det kunde finnas på en tysk delikatessbutik, så dit åkte vi ju så klart. Det vi hittade heter german knackwurst. När hon som jobbade där skulle förklara lät det precis som falukorv men vill kolla upp det innan jag köper en. Fast vi gick ju inte dit helt i onödan för de hade ju massa europeiskt godis också! Så jag köpte typ vinigum(?), Milkachoklad, Kexchoklad och Dajm. Ska köpa lite inför bussresan till New York också!

Sedan gick vi och tittade i lite affärer igen och så gick vi till National museum of American history. Vi var där rätt länge men hann bara med en av de 4 våningarna. Efter det gick vi för en fika på Barnes & Noble och nu är jag hemma och har precis tittat klart på Lotta på Bråkmakargatan :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att Bara också blir medlem på gymmet! Är det TV-spel du var ute efter till Holden, eftersom det var åldersgräns på dem? Kul att din engelska har utvecklats! spännande att få höra sen när du pratar. Blåbärsvåfflor lät annorlunda! Köp den där korven, de påminner ju om varann. eller har inte butiken små prinskorvsliknande korvar också?

Men, vad ni är aktiva! Hinna med museum bara sådär, men det är väl bara för att få visa Bara. Och alla dessa Astrid-filmer. Har Holden fått se på ngn? Kul att du har skoj... Här kom det liiiite blötsnö igår. Vi hann faktiskt också med både sista julhandel OCH innebandy igår. Idag fyller BrittMarie år, då ska vi dit och äta kalkon! Som du såg ville jag ha lite Amanda/USA-tips på kalkon. Vi ska äta detpå annandagen, ochvi har köpt lite stuffing och sötpotatis, men sen hade ni ngt mer? Vi hörs nog mer innan 7.30 påjulafton. Sitter & skriver min engelskauppsats hela dagen. Vi ska vara hos B-M & Reijo kl: 18 först, så vi kanske hörs på din förmiddag, innan lunch. Kram mamma!

2008-12-22 @ 09:05:51
Postat av: Johan

German knackwurst är egentligen som grillkorv, men kanske denna är lik Falukorv....Jag tänkte att vi skulle sympatisera med dig på julafton...vi skall bara äta Falukorv! Kokt,stekt,grillad och rå.....så lite falukorvsjuice på det.....

2008-12-22 @ 09:13:21
Postat av: Paps

Håller med övriga om att du verkar ha mycket att göra – just nu är jag mest överraskad över alla nya namn på kompisar. Ruggigt nätverk du kommer att ha med dig hem sen.

Om du ska prata med mamma & co 19.30 (för det är väl inte på morgonen hon menar) kan vi väl prata 19, som vi haft som tid för Skype tidigare.

Då är Alba hyfsat pigg fortfarande.

Hoppas, hoppas, hoppas...att mitt paket hinner fram. Det ska komma i morgon om allt fungerar som det ska...

2008-12-22 @ 15:53:54
Postat av: Paps

Hej igen...knackwurst har jag ätit i Danmark. Om det är vad jag tror är den smal, ganska rynkig. Inte riktigt falukorv, men ganska god ändå. Tyska korvar är trots allt tyska korvar.

2008-12-22 @ 15:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback