Hej

Holden var hemma igår. Vet inte varför de inte hade skola. Men det var rätt skönt ändå. Dagen flög iväg. På kvällen gjorde Holden och jag ett pepparkakshus. Ska ladda upp bild på det. Sedan klädde jag, Tina och Rob granen med lite Baileys. Tina drack chokladlikör som luktade jättemycket choklad. När vi var klara med granen åt vi popcorn och tittade på Two and a half men.

Idag har jag inte gjort mycket alls. Tvättat, lekt med Lucy och kollat på TV i stort sett. Ska snart gå ut och frysa ihjäl medans vi väntar på att Holdens spanska ska börja.

Skriver om New York och laddar upp bilder när jag fått Emmas bilder!

En fråga bara: Vart har alla tagit vägen?!

Kommentarer
Postat av: mamma

Lite kladdigt att klä granen med Baileys. Har aldrig provat... Men, vad mysigt det lät... Och pepparkakshus. Var det färdiga delar?

Ja, johan, pappa & jag är ju dig trogna fans på bloggen, så oss hinner du inte sakna! Du skriver så målande och rättframt. Vill läsa den varje dag. Det går väl i perioder folk läser andras bloggar.

2008-12-09 @ 21:05:18
Postat av: Paps

Ciao!

Jag har kanske inte svarat på nån dag, men läst allt. Enormt mycket på jobbet just nu, och så var det ju dopet som tog sin tid (även om Britt gjorde det mesta). Britt har haft halsfluss några dar, så jag har fått ta hand om Alba på förmiddagarna och jobbat från 14. Då har det blivit en hel del jobb på kvällen. Som nu…

Låter riktigt kallt därborta. Marianne på jobbet hälsade också från ett blåsigt New York.

En fråga: HUR dyrt har det blivit där? Träffade Ottos mamma Susann som berättade att hennes flygvärdinneväninnor säger att det blivit grymt dyrt. Inte bara på grund av valutan utan för att allt också blivit dyrare i USA. Vore kul at veta vad en öl kostar, en latte på du-vet-var och...kanske en Big Mac.

2008-12-09 @ 23:08:51
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Va du i New york samtidigt som mig? Aaahh va synd att vi inte visste de innan, då hade vi kunnat sets.

För du var inte på svenska kyrkan, eller fick höra "är ni också svenskar" vid rockafeller center?

För då sågs vi haha.



Jo, de med att ta ut pengar. I sommras var dollarn nera i 5-6 och jag tog aldrig ut. Vilket jag ångrar idag verkligen så ja, det är smart att ta ut lite. Men då ska det vara 6-7 dollar.



Ha de så bra!!

Kramar Louise

Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Jo en sak till, tur att du har koll på alla djur. För det har ju inte jag, särskilt inte klockan 2 på natten innan new york!!

Kramar Louise

2008-12-10 @ 03:57:20
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback