Helgen

Amanda kom igår. Hur skönt som helst! Tina sa att hon trodde att de skulle vara hemma vid midnatt. De kom hem efter klockan 1 och hade inte Amanda varit här skulle jag somnat. Vi tittade på lite 13 going on 30, lite Just my luck och lite Burn after reading. Sedan sov vi. Tyvärr blev vi väckta, som jag blir varenda dag, klockan halv 8 av Holden som satt och ropade på Tina från sitt rum. Efter ett tag blev det så jobbigt att jag gick in och sa åt honom att han kunde leka med lite leksaker för Tina låg fortfarande och sov, precis som jag och Amanda gjorde tills han väckte oss.

Men det gick inte att somna om så efter ett tag gjorde vi oss i ordning och gick ut och mötte Bara som är en ny tjej i min au pairgrupp. Hon är från Slovakien. Vi åkte in till metro center och åt frukost på Così sedan gick vi och tittade lite i affärer och på julmarknaden i Chinatown. Så nu är det bara Holden som jag inte hittat någon julklapp till. Hittade till resten idag och igår.

Sedan gick vi till Art and sculpture garden där jag skulle ha au pair möte. Först satt vi och pratade lite med Adri och Kullanan och sedan skulle jag och Amanda åka skridskor men det var så lång kö så vi gav upp. I stället gick jag, Amanda och Bara hemåt.


Nu är jag helt slut efter att inte fått sova tillräckligt så ska kolla på lite Ice Age och kanske Torsk på Tallinn och sedan sova!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, lite skönhetssömn är aldrig fel, tjejen! Vad mysigt det lät med julmarknaden. Och ni hinner ju pröva skridskor en annan dag... Idag ska jag renskriva en utvärdering för jobbet, grovplanera för våren och kanske börja på min engelskarecension. Kram...

2008-12-15 @ 09:21:59
Postat av: Paps

Jag kom just på en sak. Vad många nya vänner du har fått sen du kom till USA. De bästa ska du försöka hålla kontakten med. Väldigt billigt boende när du är ute och reser ;-)





2008-12-15 @ 22:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback