Julen

Så jag blev väckt klockan 7 på juldagen så gick vi ner och började öppna presenterna som tomten lämnat på natten. Jag fick en röd-vit klänning, några par örhängen, två halsband, en kalender med bilder från Washington, 4 par strumpor (de hade sett att jag alltid hade massa roliga mönster på mina strumpor), en pyjamas från Victorias Secret, två läppglans, ett presentkort på Starbucks, en jättefin julgran att hänga i granen från Vita Huset, en baseballkeps, massa choklad, Twilightboken, en bild som jag ska rama in när jag kommer hem och en kaffekopp från Starbucks med bild på DC. Sedan bakade jag kanelbullar.

Sedan åkte vi ju till Williamsburg. Det var 2,5 timmar dit. Så när vi kom så åt vi middag. Det blev julskinka(!), något kött typ som rostbiff och till det hade de tre olika casseroles - en med potatis, en med sötpotatis och en med broccoli, blomkål och morötter och så var det tranbärssås och kaneläpplen och selleri med någon fyllning till. Tro det eller ej men jag gillade ALLT ;)

Sedan öppnade vi paket så jag fick en till pyjamas, ett par tofflor, en halsduk och ett par örhängen. På kvällen chillade vi och tittade på första Rockyfilmen. Sedan gick jag och la mig för jag skulle dela rum med Holden och morgonen efter väckte han mig 6.20. Men på eftermiddagen den dagen åkte vi till en outlet. Ville inte shoppa så mycket eftersom jag ska ha semester men jag hittade en Sverigetröja på Puma som jag köpte. På kvällen tittade vi på Pirates of the Caribbean. I morse tog vi det mest lugnt innan vi åkte hem. Tinas föräldrar är här nu så jag fick en liten svart väska som jag kan ha på nyår och lite body lotions med mera.

När jag kom hem åkte jag till Chinatown och träffade Amanda en stund. Sedan åkte jag hem och åt middag innan jag åkte till Sculpture Garden och träffade Amanda och Jonas. Det var meningen att vi skulle åka skridskor men det var slutsålt så istället gick vi till Capitol och så gick jag hem därifrån. Nu ska jag packa klart till min semester och kolla på någon av filmerna jag fick i julklapp. Om tre timmar ska jag börja fixa mig för bussen som går 3.30 am. Jag har för mig att det fanns wireless internet där vi ska bo i Boston annars hittar jag nog en Starbucks eller något så jag kan skriva att jag kom dit levande. Ska ju åka helt själv eftersom Rebecca inte kommer förrän dagen efter! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jahadu, det verkar som om du ligger bra till i kappligan i år gen. Ett 40-tal typ.

Eller som Britt noterade med ett skatt: du verkar inte lida någon nöd....

Trevlig resa, jag tror (och hoppas) att Boston blir en trevlig överraskning!

/Paps





2008-12-28 @ 11:02:35
Postat av: mamma

Kappligan? Ah, klappligan... ja, du måste ha varit väldigt snäll i år! Ja, var rädd om dig gumman, och ta det lugnt när du väntar in Rebecca. Julkramar/mamma

2008-12-28 @ 11:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback