Utekväll igår!

Hockeyn var nice. Första perioden slutade 1-1 och de 3 sista minutrarna tog typ 10 minuter. Andra perioden var astråkig. Hände INGENTING. I tredje perioden hände inte heller så mycket förrän på slutet då Djurgården gjorde två mål. Så vi vann! Efter fick jag en påse med en macka och choklad av en kille som var något dragen. Sen åkte jag hem och det snöade jättemycket och självklart gick det ingen buss så jag fick gå från Malla. Men när jag kom hem var i alla fall maten precis klar. Kött och risotto. Asgott! Så jag åt och sedan fixade jag mig för kvällen.

Det började med att jag träffade Emelie och Sanna i centrum och vi tog tåget in till stan. På tåget satt det två killar som Sanna vart polare med. Den ena hette Erik Johan sa han och han fick Sannas nummer och ringde upp henne för att kolla om det var rätt. Alla fattade ju att det var han som ringde utom Sanna. Så hon tog fram sin mobil och svarade "Hej det är Sanna." Haha!

Sedan kom vi då fram till centralen och skulle gå därifrån till Kaos. Vi ville prova det eftersom det var smygpremiär. På promenaden längs Drottninggatan fick vi oss ännu ett gott skratt av lilla Sanna utanför Sauk. Det var ju jättehalt så hon lyckades halka.

När vi var framme vid Kaos ställde vi oss i kö och då kom Sanna och Emelies kompis Elin dit med sina kompisar. Och tillsammans med dem bestämde vi oss för att dra någon annanstans. Så vi gick hela vägen tillbaka till centralen för att ta oss till något ställe på Mariatorget. Men när vi gick på tunnelbanan fick vi veta att det var ett ställe där man typ satt och drack öl. Och det var inte riktigt vad vi var ute efter. Så jag, Emelie, Sanna och Elin sa att vi skulle åka till Vibe i stället. Men när vi kom till centralen kom vi på att vi kanske skulle ta och dra till Kaos i stället och se om det var något att hänga i julgranen. Så vi kom dit igen och ställde oss i kön som var sjukt seg. Men till slut kom vi då in och skulle hänga in jackorna i garderoben, men det var tydligen fullt (!). Men vi gick i alla fall in och kollade runt lite och det var pyttelitet och det fanns inget dansgolv!

Så än en gång bestämde vi oss för att ta oss någon annanstans. När vi kommit ut på vägen ropade Alex som stod i kön och vi berättade hur tråkigt det var där inne och att vi skulle till Vibe i stället och han och hans kompisar bestämde sig också för att dra dit. På vägen dit lyckades Sanna återigen halka.

Vi beslutade oss i alla fall att ta taxi till Vibe. Och de hade minsann inte fullt i garderoben! Så vi hängde in våra jackor, köpte ett par drinkar och sedan blev det dans! Efter en stund började Alex undra vart hans kompisar tagit vägen så vi gick och letade efter dem. När Alex sedan stannade för att prata med en DJ puttade Sanna dit mig. Sedan försvann hon med Elin och Emelie och jag hittade dem inte. Vid kvart över två eller något fick jag tag på dem. Då var de på centralen utan mig! Så eftersom jag inte hade någon aning om vart min buss gick åkte jag hem till Alex.

I morse var jag trött. Jag sov aslänge sen satt vi och kollade på fotboll och knappnytt. Sedan skulle jag åka hem. Träffade James vid Gullmarsplan annars hade det vart assegt för tåget var försenat och jag missade bussen och fick vänta på nästa. Men nu är jag hemma i alla fall och snart börjar En annan del av Köping!
Puss!


Kommentarer
Postat av: världensbästasanna

hon verkar asrolig den där sanna ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback