Ambassadbesöket

Haha glömde ju skriva hur det gick på ambassaden! Kan ju börja med att säga att jag nu varit i USA för första gången eftersom ambassaden räknas som amerikansk mark!

Jag skulle i alla fall vara där kl 10 men det stod att man skulle vara där i god tid så jag var där 40 minuter innan. Efter en timme och 40 minuter fick jag komma in. Då hade det börjat regna så jag frös. Vakten var i alla fall snäll och lät mig stå under task innan det var min tur. Han sa också att jag var "one of those good girls" eftersom jag inte hade min mobil med mig. Men varför skulle man ha den om det står "no electronic equipment"? När jag väl var inne gick det rätt snabbt. Först fick jag lämna papprena och passet sedan blev jag intervjuad. De frågade lite om familjen jag skulle bo hos och så. Sedan fick jag åka hem.

När jag kom från tåget i Sollentuna träffade jag Mia så jag åt lunch med henne och hennes kompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback