Helgen och lite annat

Som vanligt har jag varit sjukt dålig på uppdatering. Men tänkte berätta lite om vad jag haft för mig. I fredags avr det ju nationaldagen och den firades i Edsbergsparken. Tittade på Amandas söta gymnaster med mera. Sedan åkte jag och Kattis in till stan för hon skulle ta tåget hem. När jag sedan går till bussen träffar jag en kille som frågar efter vägen till Humlegården. Eftersom det var ett tag kvar till min buss gick stod jag och pratade med honom. Han hette Davide och var från Rom. Fick hans nummer eftersom han gärna ville träffa mig innan han åkte tillbaka till Italien. Sedan kom i alla fall min buss och jag åkte till Mälarpaviljongen där pappa och Britt satt med Micke, Anna, Ebba och Ida. Ebba och Ida skulle nämligen vara med i gymnastik-SM. Ida var direktkvalificerad till finalen så jag fattade att de måste vara grymt duktiga. Ebba som är lillasystern är bara 11 år och två år yngre än de flesta i hennes lag. Vi gick i alla fall sedan till Mamadou och åt. Så sjukt gott som vanligt!

Lördagen var grymt härlig. Började dagen med att åka till Badberget med Paula. Var jättemysigt! Sedan när vi var på väg hem ringde Mia. Hon ville också bada så jag åkte hem och vände. Så åkte jag tillbaka till Badberget med Mia och hennes kompis BK. När vi kände oss klara åkte jag hem och åt och sedan fixade jag mig inför kvällen. Det var utgång som gällde för första gången på sjukt länge! Mötte upp Ellen, Sanna, Pontus, Emma, Kicki och Chris vid Slussen så gick vi till Skeppsbar. Sedan kom också Bea och Roschi. När vi förat klart skulle vi gå vidare och medans vi gick och letade efter något bra ställe gick jag och Bea runt och drog massa Björn Gustafssonskämt eftersom halva gänget pratade som honom när han körde "upp med händerna!". Passade ju bra när vi gick förbi White Room också. Till slut hamnade vi i alla fall på Harry B James som inte riktigt var min typ av ställe. Träffade Kaan där och han ba "Vad FAN gör du här?" Så mycket passade jag in där liksom. Visste ju inte ens svaret på frågan själv. När de stängde tog vi en sväng förbi McDonalds och på vägen dit träffar vi ingen mindre än Linus från Sanningens Ögonblick. Han som var fett taskig mot sin tjej. Sanna började prata med honom och jag skulle skämmas jättemycket. Vi vart i alla fall kompis med honom och han fick mitt nummer och smsade mig när vi gått därifrån och dagen efter. Fast då svarade jag inte. Liksom vem vill ha honom om man vet vad han gjorde mot sin tjej? Men kvällen var sjukt rolig och jag träffade också Sofia på vägen hem. När jag kom hem var det hur ljust som helst.

Igår åkte jag och pappa till Täby för att titta på Ida och Ebba i SM. De hade tre lag med. Ida var i lag 1, Ebba i lag 2 och lag 3 vann Nordiska mästerskapen. De vann också ganska överlägset. De var hur duktiga som helst och deras fristående var ascoolt! Idas lag kom på andra plats och Ebbas på femte. Snacka om att Örebro ägde tävlingen! På kvällen var vi hos Åsa och Patrik och åt middag och tittade på fotboll.

Det var min helg. Perfekt första helg på sommarlovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback