Lite uppdatering kan vara på sin plats

Kom på att jag typ inte suttit vid någon dator på hela helgen. Ett mirakel! Men nu ska jag i alla fall berätta vad jag gjort.

Fredag:
Hade svenska där vi pratade om filmen, sedan gick jag och lämnade mina naturböcker och lämnade in lite papper till min lärare. Sedan åkte jag hem för att lite senare åka tillbaka till skolan för att ha religion. Vi var bara tre stycken som hade varsin artikel och skulle prata om fanatism. Min artikel handlade om fotbollshuliganer. Surprise? Nej! En av killarna hade också om fotbollshuliganer. Båda var typ likadana bara att min handlade om Firman och hans om DFG. Sedan åkte jag till Silverdal för att vara barnvakt åt Astrid och Axel. De är så himla söta! För en gångs skull var det lätt att natta Axel. Trodde jag! När han sovit i ungefär en timme vaknade han och jag försökte lägga honom. Men då var han så pigg att han satte sig  upp och tittade på mig hela tiden. Det tog TRE timmar innan han äntligen sov. Och då hade jag varit tvungen att ta in vagnen så jag kunde spänna fast honom. Stackaren! Men det var ju lite jobbigt att jag var så trött att jag höll på att somna hela tiden så var han hur pigg som helst. Men han är fortfarande hur söt som helst! Men när jag skulle åka hem kom jag till bussen precis när den skulle gå så jag inte skulle behöva stå och frysa. Men så kommer inte bussen och efter tio minuter när jag bestämt mig för att vinka till mig nästa taxi kommer den. När den var framme vid St Eriksplan fick jag springa till tunnelbanan. Men till slut hann jag hem så jag kunde se slutet på Green Street Hooligans som jag såg på svenskan i veckan.

Lördag:
Pappa sa att vi skulle gå upp tidigt så jag gick upp och gjorde mig i ordning och när jag kom in till honom och sa att jag var klar precis 9:15 som var tiden vi planerat att åka blev han förvånad. Då satt han och åt frukost och hade inte duschat än. Han hade nämligen bestämt sig för att ge mig sovmorgon. Smart att säga det till mig då? Aja, fick i alla fall övningsköra ut till Dalarö och Karlslunds marina där våran båt står. Så var vi där några timmar och grundmålade botten och fikade. Riktigt mysigt var det. Det var ju sol men det blåste lite från havet så det var skönt! Sedan fortsatte jag min övningskörning ut till Lidingö där Emil skulle spela med a-laget för första gången. Där var det inte riktigt lika skönt. Det var helt enkelt hemskt. Så jäkla varmt. De vann i alla fall med typ 6-0 så det var ju bra. Sedan skulle jag och pappa åka och hälsa på hans kompisar och jag skulle parkera där de bor. Det var så svårt att jag inte ens tänker försöka förklara. De var i alla fall inte hemma. Så vi åkte till Sollentuna och plockade upp Emil. Vägen till Sollentuna var inte lätt. Det var ju marathon så alla vägar in till Stockholm från Lidingö var avstängda. Kaos var det! Men man måste väl klara av det också. Efter att ha irrat runt och hamnat i samma korsning X antal gånger kom vi till slut in till stan och sedan vidare till Sollentuna. På vägen hem åt vi pizza på Lilla Capri. Jag tog en asgod med fläskfilé, bearnaisesås, räkor med mera.

Söndag:
Vi åkte ut till båten och bottenmålade den. Skummaste färgen alltså. Det är meningen att den ska lossna om det fastnar en snäcka eller något så snäckan inte fastnar på båten. Och så lyckades ju jag självklart få hur mycket färg som helst på mig och den går inte ens bort med aceton! Är helt prickig och jag hoppas verkligen att det försvinner tills på torsdag! Aja när vi var klara gick vi och åt jättegod lunch och sedan skulle vi åka hem. På vägen hem kör vi efter en bil som plötsligt stannar och pappa ska köra om. När vi kör parallellt med bilen får han för sig att typ göra en u-sväng eller något och kör rätt in i våran bil. Våran sida (den sidan som jag satt på) blev helt repig och hela hans framgrej ramlade av och däcket blev snett. Han får ju skylla sig själv så dum i huvudet han var. Så skyller han på att vi körde för fort. Vad ger det honom för anledning att svänga rätt in i oss? Så fyllde han i på skadeanmälanlappen att han stod stilla. Liksom hur tänkte han då? Det där tog ju i alla fall ett tag men till slut kunde vi åka hem och byta om. Sedan tog vi tunnelbanan till Solna för att se Sverige-Ukraina. Alltså, man blev ju lite bortskämd i Berlin under VM för nu blev man ju jättebesviken på stämningen. Det började i alla fall bra. Vi fick till Fan Corner där Frans och Elias spelade upp EM-låten. Han är så sjukt söt. Köpte en signerad CD :)

EM-låten:


Matchen däremot var inte lika rolig. Ukraina vann med 1-0 och jag hoppas verkligen att Sverige spelade så dåligt för att de inte ville skadas innan EM!! Annars kommer EM gå åt helvete. Det börjar på lördag by the way. En annan tråkig grej på matchen var klackledaren. Kunde inte någon putta ner honom från staketet eller något? Han var ju helt tondöv. Alla skrattade åt honom. Efter matchen blev det lite mat på McDonalds. Sedan åkte vi hem och tittade på en DVD vi fick och sedan gick Hooligans på TV igen så jag kunde få se den för tredje gången på en vecka. Men den är bäst!

Måndag:
Hade inga lektioner vilket var grymt skönt. Emil och jag åkte tillsammans till Sollentuna ganska tidigt för jag skulle till tandläkaren. Har typ lagning i några tänder fast jag inte haft hål men den lagningen hade i alla fall lossnat. Hon frågade om jag ville ha bedövning och det ville jag absolut inte eftersom jag hatar sprutor. Så jag trodde att det skulle göra jätteont och var jättenervös men det kändes ju knappt. Så varför skulle man frivilligt VILJA ta en spruta? :S Aja, sedan åkte jag till Edsberg och träffade Emil för lunch på Lomero och sedan gick vi hem. Eller i gick till Edsängen och tog bussen därifrån. Sedan var jag hemma tills jag skulle hämta Ella. Vi fick med oss Louise också och vi gick till stranden så jag kunde bada fötterna och de kunde bada. Sedan gick vi hem till Ella. Det var ungefär det vi hann med sedan gick jag hem. Efter ett tag kom pappa så jag kunde få övningsköra lite. Vi åkte till Sollentuna och köpte champagne som jag och Amanda ska ha på champagnefrukosten på torsdag och sedan åkte vi till K-rauta och köpte en trädgårdsslang. Där utanför han de typ en korvkiosk fast det är thailändskt så man kan, förutom korv, köpa wok, soppa och vårullar. Fett smart ju! Sedan åkte vi till Edsberg och tittade på Emils träning och sedan hem.

Tisdag:
Idag hade jag körlektion och min lärare tycker att jag är så duktig nu så han tyckte att jag skulle boka in en 40-minuterslektion nästa vecka med en annan lärare som ska vara som en uppkörning och kolla om jag är redo för den riktiga uppkörningen. Har också lyckats fixa några dagars sommarjobb på fotbollsskolan så jag kan tjäna lite pengar i alla fall. Sedan åkte jag hem till Amanda och var där en stund innan vi gick till Sollentuna och handlade lite sedan cyklade vi till Edsviken för att bada. Jag var först i och var asstolt över det! :) Sedan blev jag sugen på glass såv i gick till OKQ8. När jag sedan kom hem har jag städat inför mottagningen på torsdag! Mia skulle komma för ett tag sedan för vi tänkte ta ett kvällsdopp men jag måste kolla vart hon tog vägen. När jag duschat och så ikväll ska jag prova studentklänningen tillsammans med skorna! Kan inte vänta till tirsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback