3-0 till Djurgården

Sitter nu i soffan med pappa och Emil som tittar på fotboll. Jag hsr precis kommit hem från Stadshagen där Djurgården-Enköping spelades. Var där själv i kylan. Skönt att det hade slutat regna när jag kom dit i alla fall. Matchen började lite osäkert men i slutet av första slog Jones Kusi Asare in 1-0 vilket kändes mycket skönt. Den snabbaste kontringen i första halvlek kom efter en hörn från Enköping. Högerbacken Lance Davids får tag på bollen och kutar upp med den. Han får sällskap av mittbacken Toni Kuivasto som var sjukt snabb. Det var typ två mot en men till slut lyckas de bli av med bollen men då har Sebastian Rajalakso och vänsterbacken Jan Tauer kommit upp också. Tauer får till slut bollen framför sig och provar på ett skott. Han missar tyvärr. Hade varit coolt om det blev mål där. I andra var vi bättre och provspelande gambianen Yambuka Ceesay gör 2-0. Efter ett tag blyts 91-talangen Philip Hellqvist in och gör 3-0. Det var även slutresultatet.

Det blev inga skor igår. När jag hade lyckats få i mig lite frukost så att jag mådde bättre var pappa och Emil på väg hem. Det var rätt skönt ändå. Så i stället satt jag hemma och tittade på TV. Enda gångerna jag gick ut var när pappa tvingade mig att gå och handla. TVÅ gånger till och med för att han glömde massa. Sedan var det medodifestivalen och Ryktet går. Sedan var jag så trött!

Ikväll blir det nog bio. Jag vill se Juno så jag hoppas att det blir den. Och så är det ju I en annan del av Köping och lottning till slutspelet i Elitserien idag så det blir ju chill den här kvällen. Hoppas Djurgården inte behöver möta HV71!

Men nu ska jag också titta på Empoli-Milan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback