Blä på allt

Just nu är det tre saker som jag inte orkar med.
1. Projektet. Det kändes ju underbart att nästan vara klar. Men idag efter att jag pratat med tryckeriet känns det inte lika bra längre. De hade för det första glömt och skicka fakturan och vi kunde inte skicka i väg tidningen förrän vi fått den. Sedan hade de tydligen massor att göra så jag fick telefonnumret till en annan gubbe för vi kunde kanske skicka den dit i stället och det skulle kanske både gå fortare och bli billigare. Bra tänkte jag och ringde. Men nej det var ju skärtorsdagen idag så det var ju så klart ingen som svarade.
2. Skivan. Som det känns nu kommer vi inte komma upp i tillräckligt många middagsgäster tillsammans. Men när jag räknade vilka jag ville skulle komma var jag uppe i 20 så det känns som om jag kommer lyckas i alla fall. Men som det ser ut nu så kommer jag behöva betala i alla fall och det känns helt sjukt. Det känns som om jag gjort så jäkla mycket för den här skivan nu och ändå kommer jag behöva betala fast jag kommit upp i mer än jag behövde. Kan ju lika gärna skita i och bjuda hälften om jag ändå kommer få betala.
3. Tjat. Hallå? Jag fyller 19 år i år. Folk i min ålder bor själva och klarar sig på egen hand. Vad är det som tyder på att jag inte skulle kunna göra det? Jag kan faktiskt ta ansvar över mig själv. Är trött på att inte själv få bestämma när, hur och vad som ska göras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback