"I dive, in the ocean, for corals"

Fy fan vilken rolig kväll! Efter mycket om och men träffade jag Ida i Helenelund. Vi åkte in till stan och tog en snabbmiddag på McDonalds innan vi åkte och träffade Putte vid Östermalmstorg. Vi gick tillsammans till Blue Moon Bar och Raw Comedy Club. Vi kom dit typ kvart över 7 och dörrarna hade öppnat klockan 7, så när vi kom in var alla sittplatser upptagna så vi fick stå ett tag. Efter en stund kom Alex och Elleonore dit och väntade med oss. Plötsligt var det någon som knackade mig på axeln och jag vände mig om såg ingen först, men det var tydligen Putte. När det sedan knackade igen vände jag mig om och tänkte "Lägg av". Men då står Bea där. Hon hade gått förbi och sett mig precis när jag vände mig om första gången så jag stod och pratade lite med henne. När det sedan var några minuter kvar tills det började kom en kille fram och sa att vi kunde få sätta oss på en kant. Så vi hade sedan asbra platser när det började och Mårten Andersson entrade scenen. Han började med saker som "Vilka här skulle vilja ligga med Björn Gustafsson?" Och alla tjejer skrek. Sedan presenterade han Petra Mede som kom in och körde en massa om andra komiker och de som satt på rden längst fram. Jag är glad att jag inte var en av dem. Efter Petra var det Björns tur! Och det var långt, långt ifrån en besvikelse. Han var så sjukt rolig. Man skrattade åt allt han sa och allt han gjorde. Det kan inte finnas många med en sådan kropp och gummiben. Det var helt enkelt underbart! Efter Björn var det en paus och en stor del av publiken lämnade lokalen för nu hade ju de sett det de ville. Det hade jag också i och för sig. Men vi stannade kvar och eftersom så många dragit var bordet längst fram i mitten ledigt så det tog vi. Vi hade alltså sjukt bra platser när André Wickström kom in. Han var mycket roligare än han var i Parlamentet och en del skämt slog till och med Björns. (Trodde aldrig jag skulle säga något sådant.) Det blev dock lite väl mycket skämt om porrfilmer, men han var rolig i alla fall.



Efter showen tänkte jag och Ida dra ut, men vi missade listan och orkade inte betala massa inträde när vi inte tänkt va ute så länge. Ida skulle på praktik och jag till skolan idag. Så vi följde med Alex, Putte och Elleonore till McDonalds (igen). Jag, Ida och Elleonore satt kvar i typ en timme och snackade sen drog vi hem. Vi sa hejdå till Elleonore utan för Donken och gick mot centralen. Vid korsningen Sveavägen - Kungsgatan träffar vi på två killar som undrade vart Sturecompagniet låg och jag förklarade vägen. Då trodde de att jag var från Irland och när jag inte var det undrade de var jag fått min irländska brytning ifrån. What? När började jag prata irländska. Den ena tyckte i alla fall att jag var gullig och ville ta med mig hem. Men det ville inte jag. Jag tog tunnelbanan till pappa. När jag gick ur hissen hörde jag honom prata och undrade vem han pratade med klockan 1 en onsdagkväll. Så jag gick in och där satt han och pratade med Janne som jag inte träffat på ett tag så jag höll dem sällskap till halv 3 då Janne skulle åka hem. Vi satt mest och snackade om Köping och att Janne tyckte att Björn Gustafsson var tråkig (!!!!) och att två killar i Köping var roligast i Sverige. Men det höll inte jag och pappa med om. Sedan gick jag och la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback