Typiskt

Jaha, igår tog Elitserien slut för Djurgårdens del. Orkar inte gå in på det så noga, men varför spela hur bra som helst på slutet och inte hela matchen? Det har ju typ varit så i alla kvartsfinaler. Aja, det kändes ju tråkigt igår men jag hade nästan glömt bort det idag. Kom till skolan och skulle ha religion. Vi tittade på Darling. Förutom att huvudpersonen typ såg fett tråkig och sur ut genom hela filmen och skådespelarna kanske inte var de bästa var den faktiskt bra. Lektionen efter var naturkunskap. Jag och Ellen skrev en utomordentlig labbrapport om våran lyckade laboration, sedan fick vi reda på vad vi fått på proven. Och jag fick MVG!!! Sjukt stolt, visserligen med ett litet minus men hon sa att jag kan uppnå MVG i slutbetyg. Trodde typ att naturkunskapen var den kursen som jag hade minst potential att få MVG i men vilken tur att jag hade fel då.

Självklart höjde det mitt humör. Efter lektionen gick jag och tog reda på vad jag fått för slutbetyg i kurserna jag avslutade förra perioden. Det var precis vad jag trodde, så om jag lyckas med ett MVG i naturkunskap och ett i religion och sedan VG i svenska kommer jag uppnå mitt mål.

Efter svenskan sedan var jag fortfarande på bra humör och solen sken så jag tänkte göra Jennie sällskap och gå hem från skolan. Nästan precis när vi kommit ut börjar det snöa lite smått. Ju längre vi går desto mer snöar det. Och när vi kommer till Mördarbacken, som är den värsta biten, snöar det som mest. Och det snöar hårda snöflingor! Inte riktigt hagel men det var nästan. När jag kom hem var jag helt vit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback