Eurovision med mera

Eftersom det var mors dag igår började helgen med att åka in till stan med Amanda för att köpa present. Men jag köpte aldrig någon present. Eller inte till mamma. Köpte däremot en Pippi Långstrumpbok på engelska till mina barn i USA. Kan det bli svenskare? Det bästa var att affären hette Liten Amanda! Efter en promenad igenom gamla stan hittade vi ett café så vi kunde fika. Det var asgott! Sedan började vi gå mot centralen och stannade i Gallerian, där jag hittade fyra bikinis som jag vill ha. Ska nog i alla fall köpa två av dem. Sedan blev det ett stopp på Åhlens, där vi träffade Ellen och Sanna. Sedan åkte vi hem. När jag kom hem hade mamma lagat massa god mat och sedan tittade vi på Talang och Signs. Det stod att Signs skulle vara drama men den var ju sjukt läskig!

I lördags satt jag ute i solen på förmiddagen och pluggade teori och på eftermiddagen satt jag inne för att det var så varmt. Sedan åkte jag hem till Amanda och tittade på Eurovision. Jag förstår inte hur folk kan ha så dålig musiksmak! Sverige borde kommit lite högre upp. Men när vi satt där och tittade så sa jag att det bästa vore ju om Björn läste upp våra röster. Och så var det han :D Så jävla skön! Tror i och för sig att det inte var så många andra som fattade att han är komiker. Och att typ svenskar skämdes? :O Han är ju asrolig. Redan från början med "Hola Belgraaad". Haha! Men efter Eurovision gick vi till Sollentuna för att jag skulle ta bussen hem och Amanda skulle bli upphämtad av Jonas.

Igår pluggade jag också större delen av dagen. Jag har faktiskt blivit lite brun nu! Men sedan åkte jag och mamma till Sportfältet och tittade på Emils match. De ledde med 3-1. Deras andra mål gjorde de på straff samtidigt som en i andra laget blev utvisad. Och ändå tappar de 3-1 till 4-3! Hur lyckas man med det? Sedan skulle jag och Emil i alla fall bjuda mamma på middag. Så vi tre och Johan åkte in till stan och åt på Mamadou. De har så himla god mat där! När vi kom hem fick Johan visa oss filmen och bilderna från Thailand.

Det var en skön helg, trots en massa plugg. Men jag hoppas att det ger resultat idag på teoriprovet jag ska skriva! Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback