Hamlet

Hade bara en lektion idag. Och jag var bara där i 20 minuter eller nåt. Jag var ju och såg Hamlet på Dramaten i tisdags med Jennie, Anders och Niclas. Vi fattade nästan ingenting av den eftersom de använde sig av blankvers eller vad det hette (?). Kände i alla fall "Att vara eller att icke vara, det är frågan". Eftersom det var så svårt att förstå den bestämde vi oss för att gå i paus. Utanför Dramaten träffade jag Bea som var där med sin dramaklass. De förstod inte heller så mycket men deras lärare var där så de kunde inte gå. Men jag stod och pratade lite med henne innan min buss gick. Idag på lektionen frågade min lärare vad jag tyckte om teatern och det var bara jag där så fick hitta på lite att den var jättebra men lite svår att förstå.

Snart ska jag ut och hoppa lite studsmatta som träning. Sedan ska jag till skolan för genrep till dansuppvisningen som är i morgon. Börjar bli lite nervös, men det ska nog gå bra! Sedan, om jag hinner ska jag åka förbi konfan. Känns som om jag inte varit där på jättelänge. Men förra gången var det ju inget och torsdagen innan det var det AIK-Djurgården så det har ju sina förklaringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback