Helgen

Fredag!
Jag skulle ju vara lejon på Rebeccas skiva i fredags eftersom jag inte orkade köpa något bara för en kväll. Men när jag kom hem hade mamma sytt en kjol i zebratyg till mig med svans och allting. Tack<3! Hon sydde också ett brett halsband, ett diadem och en knapp till mitt linne så jag var zebra i stället. Åkte in till stan med Therese och Therese. Träffade den ena Therese på bussen och hade bestämt träff med den andra i Sollentuna. Den andra Therese var leopard och hade målat prickar i ansiktet, på halsen och på handen. Hon var jättefin! :) När vi kom in till stan sa vi hejdå till den första Therese och tog oss till Kungsgatan där skivan ägde rum. Vi kom en timme innan det började så vi gick till McDonalds först och satt och pratade. Det var kul eftersom vi inte setts på jättelänge. När klockan närmade sig halv åtta gick vi till K15. Där träffade vi Rebecca som var lejon. Hon hade målat sig gul i ansitktet och hade målat nos och morrhår och håret var utsläppt och sprayat orange. Hon var också jättesöt.

Middagen var rolig med roliga tal och allting som hör till. Rebecca var jätteduktig på lambo ;) Sedan blev det dans och då kom bland andra Ida som jag inte träffat på hundra år och Jennie som var militär. Jag och Therese hade jättekul och dansade jättemycket. När det började kännas lite i fötterna sa vi att när det blir en dålig låt går vi ut och tar luft. Men det kom ju aldrig en dålig låt. Så när det var en halvbra låt gick vi ut. Annars spelade de gamla schlagerlåtar bland annat. Ingenting jag lyssnar på men det är sjukt kul att dansa till. Innan jag åkte hem blev det ett traditionellt besök på McDonalds. Sedan på tunnelbanan var det en kille som var jättefull och somnade och slog huvudet i knäna. Var svårt att hålla sig för skratt. Lite längre bort var det några som försökte hänga upp och ner i stången. Var svårt att hålla sig för skratt då också.

Lördag!
På lördagen skulle jag ju upp ganska tidigt eftersom mina konfirmander skulle konfirmeras. Jag fick i uppdrag att göra ett bildspel som skulle spelas upp i kyrkan. Jag var lite orolig för att alla föräldrar och släktingar skulle tro att jag på något sätt favoriserade Danne, men det blev lätt lite fler bilder på honom eftersom ungefär var tredje bild var på honom. Efter konfirmationen, som var jättebra för övrigt, åkte jag och mamma till Åsa och Anders och åt lite pizza. Sedan åkte vi och tittade på mattor och sedan gick vi till kvartersgården där Sofie skulle ha sin mottagning. Som vanligt när det är buffé och god mat äter man ju alldeles för mycket så jag var jättemätt när jag, Emil, Johan och Anton gick därifrån. Jag hann precis hem till pappa och lämna min väska innan jag skulle vidare till nästa partaj. Jag träffade Paula på centralen och så åkte vi till The Ice som jag faktiskt inte hade provat. När vi kom dit var det inte så mycket folk där men efter ett glas eller två hade det blivit drag. Vi dansade och hade jättekul. Fastän en kille var lite väl på ;) haha! Vid två - halv tre gick vi till McDonalds och satt där och pratade jättelänge. Vi bestämde bland annat att Paula ska komma och åka skidor med mig i Rocky Mountains när jag bor där. På tunnelbanan hem sedan var det en kille som var jättefull och skulle ge alla människor goda råd. Precis som på fredagen hade jag svårt att hålla mig för skratt och den här gången var det en som satt och skrattade med mig. Sedan satt han och glodde på mig tills jag skulle av. Det är typ tredje gången det här händer. Att jag får skrattsällskap.

Söndag!
Plugga naturkunskap, skriva om Israel pch Palestina konflikten och titta på Darling och skriva om den. Sedan blev det lite övningskörning till Täby där Emil hade match. Min favorit där var ju Täbys nr 17. Typ 50+ och jättelat. Kul att se att även såna platsar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback