Stressig dag igår

Hade inga lektioner igår så egentligen borde jag ju haft en lugn dag. Men jag tog en sovmorgon som kanske var lite för lång. Men jag är ganska van att stressa så det var inga problem. Var ju hos pappa när jag vaknade och mina planer för dagen var många. Började med att jag skulle ta 10.54-bussen som skulle tajma tåget som skulle göra att jag kom till Sollentuna och skolan i lagom tid för att köpa biljetter till Gubbskivan och sedan åka hem till mamma. Kommer ut ur huset 10.52 och då ser man busshållplatsen. Vad skönt tänkte jag och gick och satte mig för att vänta på bussen. Satt i fem minuter sedan blev jag stressad. Antingen kom den inte alls eller så hade den gått för tidigt. Så typiskt buss 69. Antingen kommer den försent så man missar tåget eller så går den för tidigt. Alldeles för tidigt. Gick i alla fall två stationer framåt och köpte en American cookie och en pucko till frukost eftersom Emil tagit med nyckeln in till pappas lägenhet hem till mamma. Pappa skulle i alla fall bjuda mig på den här frukosten. Sedan gick jag ut och tog nästa buss. Kom till skolan typ kvart i och då skulle de börjat sälja biljetter tio minuter tidigare men jag såg dem inte någonstans. Så jag åkte hem och läste klart kapitlet om Isreal och Palestina-konflikten som jag har i läxa på religionen. Läste överallt i går verkligen. Alla bussar och busshållplatser och tåg och allting.

När jag var hemma i lite drygt en halvtimme skulle jag samtidigt somjag läste boken göra ett grattiskort till Rebecca som ÄNTLIGEN fyllt 18. Min present var en helkväll. Så på onsdag blir det PARTY! Hann i alla fall inte klart helt med kortet för jag skulle med bussen till körskolan. Den var som tur var ett ar minuter försenad, annars skulle jag missat den. Min körskolelärare har precis blivit pappa så jag skulle köra med en annan. Var jättenervös men det var sjukt kul att köra med honom. Lärde mig jättemycket och blev godkänd på två nya punkter. Hade haft problem med vänstersvängar i cirkulationsplatser innan men nu är jag typ grym på det.

Efter körskolan fick jag skynda mig hem. Missade bussen i Sollentuna så jag gick in och köpte en macka på ICA eftersom jag inte skulle hinna äta något hemma. Det var massa kö så sedan fick jag skynda mig på bussen. Träffade både Sofia och Ellen på vägen och var ju tvungen att stanna och prata med dem så sedan var jag tvungen att springa. Men jag hann i alla fall. Var hemma i typ tio minuter och skrev ut kortet till Rebecca. Sedan skulle jag till den sista konfaträffen.

Fick alltså åka tillbaka till Sollentuna och sedan vidare till Helenelund. Träffade Pauline på bussen som självklart var försenad så tre av fem ledare kom försent. När vi kom dit hade de börjat prova sina kåpor och var jättesöta. Vi skulle fotograferas och alla konfirmander skulle ha rosor fastspända på kragen och jag fick William och Daniels efter. Sedan skulle det förberedas för konfirmationen på lördag. Kvart i 7 fick jag reda på att vi skulle sluta klockan 7 i stället för klockan 6. Men tiden hade gått så fort så jag inte märkt det.

Sedan åkte jag hem till Rebecca som hade lite öppet hus. EN del av hennes släkt var där när jag kom och jag hade aldrig träffat dem förut men de kom och kramade mig i alla fall. Det trodde visst att jag var en annan Amanda. Men hennes minste kusin var så sjukt söt! Han var jättefascinerad av fiskarna de hade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback