Election day och tre månader

Idag var det exakt tre månader sedan jag lämnade Sverige! Ibland känns det som att det var ännu längre sedan och ibland känns det som att tiden gått jättefort. Om tre månader till har halva året gått. Då är det bara lika mycket kvar. I vår kommer jag ju också få en massa besök så det går säkert fort och sedan är det bara sommaren kvar. Sedan kommer jag hem! Det var i alla fall tänkt att jag och Amanda skulle fira att vi varit i USA i tre månader men hon skulle ha möte med sin LCC så får se om jag hittar på något annat. Vill ju gå förbi Vita Huset och se om det händer något spännande där!

Idag är det också val här. Ingen kan ju ha missat det. När jag gick promenad med Lucy i morse gick jag förbi en vallokal. Det stod en massa människor där utanför och delade ut flygblad om vem man skulle rösta på som City Council med mera. Två killar försökte verkligen trycka en av lapparna i handen på mig så jag fick förklara att jag får inte rösta eftersom jag inte är amerikansk medborgare. Det tyckte en av de var jätteintressant och började fråga vart jag kom ifrån och om jag ville ha någon som kunde visa mig runt här. Jag fick hans nummer men jag kommer inte ringa! Det var lite irriterande eftersom jag tog omvägen förbi vallokalen för att slippa gå förbi byggarbetarna som jobbar i ett hus på gatan jag bor på. En av de vill alltid prata med mig och han är jätteäcklig. En gång gick jag på andra sidan vägen för att slippa honom och ändå ropade han "Good morning".

Kommentarer
Postat av: Paula

Usch för byggarbetaren!!

2008-11-04 @ 20:33:45
Postat av: Paps

Tre månader är tre månader. Ett år är ett år.

Hemma är alltid hemma.

Men borta kan vara bra.



/Sture, poet

2008-11-05 @ 00:06:38
Postat av: Mamma

Jaa, knasig Lcc som vill ha möte på den stora dagen. Ha ha äpplet faller inte lång från trädet! Du lyser väl med ditt röda fina hår...Din mamma hade oxå en jobbig byggarbetare en längre tid utanför jobbet. Be careful...

2008-11-05 @ 06:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback