Fredag 24/10

Det var första dagen Paula skulle vara med mig och jobba. Vi tog det lite lugnt på morgonen med Starbucks och morgonpromenad och på eftermiddagen gick vi till Library of Congress. Det var rätt häftigt där inne. När vi gått runt och tittat lite tog vi en paus på en bänk och då kom en tour group så vi fick höra om målningarna i kupolen och statyerna som stod där inne. Vi fick också veta att det var där de spelat in lite av National Treasure 2 så måste ju se den nu!

Library of Congress, en som satt och pratade med sig själv på Starbucks och jag, Lucy och USA

Efter biblioteket gick vi till Starbucks och matade Lucy innan vi gick och hämtade Holden. Han, Rob och Tina skulle på Boo at the Zoo så vi skulle åka med honom till Farragut West så skulle Rob ta med honom därifrån. När vi lämnat av Holden gick vi hela vägen hem. Förbi Vita Huset även då. Det tog två timmar så det var en bra bit att gå.

Vi och Vita Huset, Bush och Paula och Lucy vid Navy Memorial

När vi kom hem la vi Lucy och sedan började vi packa ihop grejer för helgen. När Jennifer äntligen kom för att ta över blev det en snabbdusch innan vi skyndade till metron för att åka till Friendship Heights där vi skulle träffa Amanda. Sedan gick vi till American City Diner för middag. Riktigt amerikanskt var det från säkert 50-talet eller något. När vi ätit klart och skulle gå hem till Amanda gick vi vilse men vi hittade till slut och så sov jag och Paula där. Jag sov i fåtöljen. Det var skönt ett tag men sedan blev jag lite stel i ryggen.


American City Diner


Kommentarer
Postat av: Mamma

He he, skönt med en fåtölj...

2008-11-02 @ 21:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback