Köttbullar och potatismos med gräddsås och lingonsylt!

Medans de flesta här i USA säkert laddade för valvakan åkte jag med min värdfamilj till Sverige. Eller nåja, det kändes som Sverige i alla fall. Vi åkte till IKEA! Vi började med en middag och det fanns två så kallade "Taste of Sweden". Jag valde köttbullarna, nästa gång får det bli gravad lax! Sedan gick vi runt lite och jag hittade tre fotohållare. Kändes jättehärligt att gå runt och titta på allt eftersom alla grejer hade namn på svenska.

På slutet kom man till IKEA Swedish food market. Gick runt jättelänge för jag kunde inte bestämma mig vad jag ville ha. Blev i alla fall lite onyttigheter, men de lär räcka ett tag. Två julmust, Annas pepparkakor, en Marabou mjölkchoklad, en påse bilar, en påse Pågens kanelgifflar, en påse kexchoklad och en lingondryck! Det fanns massa annat också! Till exempel daimtårta, kladdkaka, rösti, köttbullar, daim, massa olika sylter... you name it!

Det är verkligen synd att det inte går någon metro dit så man kan åka när man vill!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha, tur att du har din värdfamilj då! Ja, annorlunda valvaka, gumman - Oförglömlig. Tänk när du berättar det för Alba eller dina barnbarn när du är äldre, att du var i USA (och IKEA)under detta historiska val...

2008-11-05 @ 06:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback