Lördag och söndag

Igår på gymmet kollade vi först mitt blodtryck och mitt body fat. Sedan hoppade jag lite hopprep, gjorde några övningar med en pilatesboll och kicking donkey. Det kändes bra. När vi var klara pratade vi lite om vad jag ville uppnå och Stafford, som var min personal trainer, tyckte jag skulle köpa lite fler privatlektioner. Men känner inte att jag råd med det just nu. Ska kanske göra det efter nyår. Det kostade i alla fall $99 för tre halvtimmar.

Efter det gick jag och mötte Amanda och efter att vi suttit lite på Starbucks gick vi först hem till mig och sedan hem till henne. Och så fick vi skjuts till Barnes & Noble där vi satt ett par timmar. Åt en kycklingsoppa och drack en kaffe innan vi fick skjuts till Amanda igen. Först pratade vi en massa med hennes värdföräldrar och sedan gick vi upp och tittade på Lejonkungen. Har bestämt att jag ska köpa de flesta Disney- och Astrid Lindgrenfilmerna som finns. Fick idén när vi satt och kollade på massa youtubeklipp från massa gamla barnprogram som fanns när vi var små. Typ trasdockorna, Mjölktandsmössen, Björnes Magasin med mera.

Efter Lejonkungen började jag titta på Bilar men jag var för trött så tittade klart i morse i stället. När jag tittat klart gick vi upp och åt frukost. Bagel blev det. En halva med cream cheese med soltorkade tomater och den andra med Kalles randiga som Amanda köpte på IKEA. Sedan skulle vi göra pannkakor men deras panna var inte så bra så vi åkte hem till mig med all smet och gräddade dem. Alla blev jättebra! Vi använde oljespray istället för smör så inte ens den första pannkakan blev fel. Sedan tog vi med oss pannkakorna och drottningssylten (även den köpt på IKEA) och gick hem till Adri. Vi var lite sena men ändå var vi de första som kom. Vi fick träffa hennes 9-månaders dotter Anna Luisa och hennes man. De andra kom efter ett tag också. Själva mötet var ju en Thanksgivinglunch där alla skulle ta emd något från sitt hemland. Det var därför jag och Amanda gjorde svenska pannkakor. Adri hade gjort en brasiliansk potatissallad och en jätteonyttig, men god, efterrätt med en massa grädde och ägg och kanel. Kullanan, från Thailand, hade köpt med sig en efterrätt som var gjord på rismjöl och socker, men jag var alldeles för mätt för att prova. Emmy, från Brasilien, och Jiri, från Tjeckien, köpte med sig en chokladtårta på Eastern Market. Sedan var Andrea och Monique, båda från Tyskland, och Petra från Finland där men de hade inte med sig något. Men det var faktiskt jättekul. Vi satt där i tre timmar och pratade om allt från bikinivaxning till kycklinghjärtan.

Helgens sämsta: jag har blivit förkyld för femte gången sedan jag landade på den här sidan av Atlanten.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad bra att få råd av en personlig tränare! Men, inte är 99 dollar så mkt, eller?

Kul med alla Disneyfilmer. Jag har ju sparat alla VHS, men det är ju bra att köpa DVD istället, för kvalite´ns skull...

Kul med mat & träff, men det var ju bara Adri, du & Amanda som hade engagerat er med maten... Uppskattades svenska pannkakor?

Ta hand om dig när du är förkyld. Du & Amanda verkar ju vara det i omgångar!

Här snöar det & är alldeles vitt ute...

Vi har städat förrådet vid duschen där nere, så nu är det fint utanför. Johan är inte så pigg på att jag sparar på det mesta!

Idag åker Emil till Alba med grejerna! Slog in dem i paket åt dig... Kram mamma

2008-11-24 @ 08:28:03
Postat av: mamma

Vilka dagar är du borta i Connecticut?

2008-11-24 @ 15:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback