Min dator <3

Älskar att Tina jobbar med datorer! Min dator blev helt bäcksvart tidigare idag när jag satt med den på ett café. Stängde av och satte på den mijloner gånger och ingenting hände. Trodde jag förlorat allt! Sedan kom jag hem och Tina sa att hon fixat internet igen, men det vore ju bra att ha en fungerande dator i så fall så hon tog en titt på den. Precis när hon skulle ge upp så kom hon på en grej så hon tog ut batteriet och satte igång datorn och vips så funkade den igen. Måste åka till Best Buy och köpa nytt batteri men så länge jag har sladden i funkar det alldeles utmärkt. Men jag trodde inte att batteriet kunde ta slut om man hade sladden i hela tiden. Men men, får kanske börja stänga av datorn på nätterna.

Idag har det varit en vanlig dag. Förutom att jag jobbade till 6 i stället för 5 och det ösregnade i stort sett hela dagen. När jag hämtade Holden hade det i och för sig slutat men allt var blött så jag tog dem till Barnes & Noble. Hittade lite julklappar till Holden, Lucy och Alba men de kunde jag ju inte köpa när Holden och Lucy var med så det får bli en annan gång. I stället köpte jag ett fotoalbum eftersom jag precis innan varit och beställt lite foton. Tyvärr var det något fel med en del filer så jag fick bara 12 bilder. Men ska fixa resten till i morgon så jag kan göra klart. Har gjort ett uppslag än så länge. När jag är klar kan jag kanske ta kort och visa er!

Nu på kvällen satt jag och Tina och åt kyckling med morötter och potatis. Vi satt och pratade en del också. Det är jätteskönt när Rob är borta, inte för att jag har något emot honom, men det är mycket lättare att prata med Tina. Kändes jätteskönt.

I morgon kanske jag ska laga middag. Ska gå och kolla om jag hittar maten på Eastern Market. Ska nog köpa något gott till middag också. Det är ju fredag! Sedan på lördag ska jag jobba, först en timme på morgonen och sedan en timme efter lunch. Efter det blir det kanske IKEA med Amanda och Amanda. På kvällen ska Tina och Holden ha movienight med godis och allt som hör till. De ska kolla på Rattatouille. Var ett tag sedan jag såg den så kanske ska vara med på det!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hade precis samma fel på min dator. Jag höll på att bryta ihop och trots att jag kan med datorer relativt bra kunde jag inte fixa det. När pappa föreslog ta ut batteriet (han är extremt oteknisk) skrattade jag åt honom. Tji fick jag. Han glömmer det där aldrig. :P



Tycker om din blogg förresten :)

Postat av: Mamma

Kan batteriet ta slut så fort? Bra att Tina kunde fixa! Ja, idag spelades det julmusik på Lindex!!!

Skönt att du o Tina kan prata. Vad mysigt det lät m filmkväll OCH IKEA - igen! Vill gärna se fotona sen...

2008-11-14 @ 15:59:27
Postat av: Paps

Hej du. Det är inte bara du som får jobba kvällstid. Har precis skickat Emil till ICA för att köpa tvättlappar. Jag tror jag har Råttatouille också, köpte den i Peking har jag för mig. Kanske vi slår på den nu också då...så kan vi låtsas att vi ser den tillsammans.

/Paps

2008-11-14 @ 21:47:51
Postat av: Josefine Jönsson

Jag har hört att batteriet laddas ur om man har batteriet OCH sladden i. Batteriet förstör tydligen jättefort, så har man en bärbar dator bör man ta ur batteriet när man ska använda sladden....fråga mig inte varför, för sånt förstår jag mig inte på =)

2008-11-14 @ 22:57:10
URL: http://jozzanpozzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback