Thanksgiving

Thanksgiving är högtiden som inleder Holiday Season. Sedan är det ju advent, Lucia, jul och nyår. Vart man än går hör man "Happy Thanksgiving" och vad jag förstått så är det en riktigt mysig högtid. Igår var jag först med Emmy och Johanna och deras kids och på kvällen kom Katie och hämtade mig. Kändes lite skumt att åka med någon jag inte träffat innan. Men det var faktiskt trevligt. Vi åkte hem till hennes kompis där alla hennes andra kompisar var. Alla var jättenyfikna på au pair-jobbet och Sverige. En av dem bjöd in sig själv till Stockholm nästa år. Efter att vi pratat lite var det dags för mat. De hade allt som hörde till Thanksgiving. Kalkon, potatismos, sötpotatis, tranbärsröra (gjord på tranbär och hela apelsiner med skal på och allting), stuffing och en massa grejer som jag inte vet vad det heter. Till efterrätt blev det pumpapaj och kanelbulleglass från Ben & Jerrys. Ny favorit! Mätta och trötta, för man blir tydligen mätt av kalkon, åkte vi därifrån vid 10. Det var jätteroligt och Katie lovade att hon skulle ta med mig flera gånger!

Idag har jag och Lucy tagit det lugnt. Gick till Cosí och åt lunch. Blev en bacon, turkey and cheddar melt. Tänkte att det passade nu när det är Thanksgiving i morgon. Men hjälp vad stark den var! Eller vissa tuggor i alla fall. Det var så starkt att det kittlade i näsan!

Nu sitter jag med Holden och Lucy på Starbucks eftersom internet la ner hemma. Var tvungen att hitta adressen till Cultural Cares huvudkontor i Boston. Ska nämligen skicka iväg mitt visum så jag får komma tillbaka till USA när jag varit i Karibien. Men nu börjar Holden bli otålig så ska gå till post office nu. I morgon bitti klockan 5 (!) bär det av till Connecticut! Jag ska faktiskt lämna min dator så kommer inte skriva förrän på lördag eller söndag. Så ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Paps

Ha det bra, gumman. Det känns ju verkligen som att du landat nu. Hörs.

/Pappa

2008-11-26 @ 23:32:33
Postat av: mamma

Jättekul! Vilken resa/resor/erfarenhet du får!

Kram mamma

2008-11-27 @ 12:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback