Hemlängtan

Var ett tag sedan jag skrev nu, men jag ska skriva kortfattat vad som hänt. I måndags var jag sjuk så jag sov till 3, sedan kollade jag på The Dark Knight. Mer hände inte. Igår Var jag inte på humör för att skriva. Hade nog värsta hemlängtan då! Jag vill ju verkligen klara av det här året och ha erfarenheten. Jag vill heller inte missa att fira alla högtider, som jul, påsk och nationaldagen här. Och jag vill inte missa alla resor till New York, Florida, Kalifornien och Chicago. Men ju mer jag tänker på att åka hem desto skönare känns det. Men jag vill inte ge upp! Annars igår tittade jag på Mamma Mia och Mean Girls. Idag har jag i stort sett bara försökt få Lucy att sova. Först sov hon i 10 minuter sedan vägrade hon att sova fastän jag provade alla knep som fanns här inne. Slutade med att jag fick ta henne på promenad. Blev till CVS och tillbaka och kom hem med Swedish Fish. Rätt gott faktiskt och det står "Fat Free Candy" så det kan man ju äta utan att få dåligt samvete! På vägen dit träffade jag han med en svensk fru igen. Han sa typ "It's the second time I see you now in a month. I take it as a sign!" Så nu ska han ge mitt nummer till hans fru så hon kunde ringa mig. Han sa att han vet att hon hade det jobbigt när hon var ny här så hon kunde typ vara ett stöd för mig om jag ville. Det var ju snällt :) Hon kände i alla fall massa svenskar omkring här så det kan ju vara skönt att känna dem!

Nej nu ska jag mosa sötpotatis!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja Amanda! Det är så coolt att vara i USA! Kämpa på... Krama mamma

2008-10-08 @ 21:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback