Uppdatering!

Har kommit hem så sent på kvällarna så har inte riktigt orkat skriva om dagarna. Men här kommer lite sammanfattningar!

Söndag: Tog det först väldigt lugnt på morgonen och sedan kom Amanda hit vid lunch. Vi gick först till Eastern Market och köpte varsin Cinnamon Twist och sedan gick vi till brandstationen här i Capitol Hill där jag skulle ha mitt au pair-möte. Det var en brandman som berättade om vad som är viktigt att tänka på om det skulle hända en olycka och massa saker man måste veta om när det gäller barnen och så. Sedan fick vi titta in i deras ambulans. När han hade pratat lite till gick larmet så de var tvungna att rycka ut för något och då fick vi gå. Hade faktiskt varit kul om man hade fått höra lite mer. Men i stället gick jag och Amanda bort till the Marine Barracks och sedan tittade vi i en pysselaffär och en halloweenkostymsaffär. Sedan blev det "lunch" på Starbucks innan vi åkte hem till Amanda. Jag fick träffa hennes familj för första gången och de var verkligen jättetrevliga. Sedan spelade vi lite The Sims innan vi gick till Barnes & Noble där jag köpte en bok där jag kan skriva ner recept. 

Måndag: Igår jobbade jag ju som vanligt. Skulle ta en promenad med Lucy och ville se var man kom om man gick förbi Marine Barracks och hamnade vid Navy Yard. Sedan svängde jag till höger och tänkte att det någonstans borde komma en väg så jag kan komma hemåt igen. Det tog en timme att hitta det och sedan var det ju en timme tillbaka också så det blev en lång promenad. På kvällen gick jag till Union Station och tog metron till Amanda där jag fick middag igen och sedan gick vi till Così dit också Johanna kom och så satt vi och pratade en stund innan det var dags för mig att åka hem.  

Tisdag: Idag har jag tagit en spruta. Typ vaccin mot influensa. När vi lämnat Holden i skolan åkte jag och Lucy till Tinas jobb. Vi gick till en CVS där utanför för de hade typ sprutdag idag. De satt vid ett bord precis vid utgången så alla kunde se när jag satt och var jättenervös. Men det gick bra som alltid. Förstår inte varför jag tycker att det är jobbigt. Det gör ju inte ens ont liksom. SedaNär vi var klara gick vi till Tinas kontor så hon fick visa upp Lucy för alla som jobbar där och sedan tog vi en fika på Così. Sedan kom jag hem och fixade lite och pratade med Alba, pappa och Britt på Skype innan det var dags att gå till Holdens skola och vara med honom i 40 minuter innan han hade spanska. Under hans spanska gick jag hem och städade och diskade allt vi använt idag och så gick jag och hämtade honom igen. På vägen tillbaka ringde Monica, den svenska tjejen vars man jag träffade två gånger ute vid Eastern Market. Hon tyckte det var jättekul att jag flyttat hit och ville jättegärna träffa mig och presentera mig för en massa andra hon känner. Hon sa att hon känner en massa i min ålder som bor här i närheten så det ska bli hur kul som helst!

Nu ska jag duscha för att sedan gå och träffa Adri på Starbucks!

Kommentarer
Postat av: Paps

Kul med en massa nya inputs. The internationals låter spännande, men se till att rulla upp på rätt person bara ;-)



/Gubben

2008-10-22 @ 10:01:55
Postat av: Mamma

Jag tycker även Monica och hennes vänner låter najs. Kul att det händer saker, och universitetskurser, Paula, och att familjen vill att du ska trivas... Jag är så glad för din skull, Amanda!

2008-10-22 @ 21:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback