En halv vecka med Paula

Eftersom det hände jättemycket i helgen så kommer jag skriva om det när Paula åkt hem. Men nu kan jag i alla fall berätta lite om vad vi gjort i veckan! I måndags hade vi en nyttig dag. Tro det eller ej, men det blev ingenting med choklad på hela dagen. Ingen kaka eller något på Starbucks heller. Lunchen bestod av sötpotatis och kycklingröra och middagen av en macka på Così. Mestadels av dagen satt vi och tittade Super Sweet 16. Sedan blev det också en promenad förbi marinbarrackerna. När vi kommit hem på kvällen blev det Green Street Hooligans och eftersom den var så deppig så var vi tvungna att kolla på en film till också för att bli glada. Det blev A walk to remember som också var sorglig, men den var bra. Paula somnade ju såklart men jag väckte henne klockan 12 eftersom den nyttiga dagen då var slut och vi fick äta vårat godis som vi köpt på CVS.

Igår segade vi på morgonen och när Lucy sovit, ätit bajsat och spytt ner sina kläder gick vi till Lincoln Park eftersom jag hört att det brukar vara en massa nannys där. Men de enda som var där var en gubbe med hans hund som sprang runt som om han hade rabies och jagade en ekorre. Så i stället gick vi till marinbarrackerna och sedan till Eastern Market och köpte hem lunch. Även då sötpotatis men med lax i stället. Sjukt gott var det!

Natten till igår drömde jag att jag hittade en stor ram till alla foton pappa skickade på Alba (kommer berätta det när jag skriver om helgen). Jag har nämligen letat efter en stor ram där det får plats flera bilder och så drömde jag det och trodde att det var på riktigt. Blev riktigt besviken när jag upptäckte att det bara var en dröm. Men när vi jobbat klart, alltså efter Starbucksbesöket där Lucy fick en nalle i pumpadräkt, åkte jag och Paula till Chinatown och träffade Amanda. Vi fick vänta jättelänge för vi fick faktiskt sluta en hel kvart tidigare(!!!) Men när hon väl kom åkte vi till Pentagon City så Paula fick shoppa på Forever 21 med mera. Jag var sjukt stolt över mig själv att jag inte köpt något. Tills vi gick förbi en fotoaffär. Där fanns ramen jag drömde om! Det var ju ascoolt! Drömmen gick verkligen i uppfyllelse. Jag brukar inte ens komma ihåg mina drömmar och nu när jag för en gångs skulle gör det slår den in! Så det kändes inte ens jobbigt att åka därifrån med en stor påse fast jag sagt åt mig själv att inte handla något. När vi kom hem igen och jag rensade mina väskor hittade jag 9 dollar som jag inte visste att jag hade och jag hittade mina vantar som jag tappat bort så det var en riktigt bra dag. Den avslutades med ekologiska chips som jag sedan hittade i min dataväska och halva Systrar i jeans.

Idag blev det också en seg morgon med Military Channel och True life. När vi vid lunch pallrade oss ut genom dörren åkte vi till Smithsonian och gick till World War II Memorial, Reflecting Pool, Vietnam Veterans Memorial, Lincoln Memorial och Korean War Veterans Memorial sedan gick vi till en Souverniraffär så Paula fick köpa en nyckelring innan vi åkte och hämtade Holden. När vi kom hem var han jöttegullig! Han sa "Hey guys, you wanna play with me downstairs?" Då sa jag att jag måste bara torka av Lucys barnstol först och då gick han och hämtade papper och gjorde det åt mig. Så himla sött! Så sedan kunde vi gå ner och leka med hans tåg till Rob kom hem. Då gjorde jag och Paula (äntligen) Spaghetti Carbonara. Till det blev det ett glas vin (två för Paula). Efter maten åkte vi till Smothsonian igen och gick till Jefferson Memorial och Franklin Delano Roosevelt Memorial och sedan hela vägen hem. Nu ska vi upp och se på resten av Systrar i jeans. Tjingeling!

Dagens citat:
Freedom of speech
Freedom of worship
Freedom from want
Freedom from fear

Kommentarer
Postat av: Mamma

Me, Amanda! En sanndröm! Vad kul med en lyckodag... Och Holden var ju så söt... kändes som en bra afmiljemiddag med din carbonara. Vad bra att ni har roligt! Och en nyttig dag! Var fick ni den iden?

Kramar mamma

2008-10-30 @ 10:40:14
Postat av: Paps

Sanndröm! Händer inte ofta, du. Kan betyda tur för dig framöver. Jo, så måste det vara.

Puss.



/Paps

2008-10-31 @ 22:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback