Amanda!

Åh vad kul det var att träffa Amanda igen efter nästan 7 veckor! Hon kom och mötte mig vid Eastern Market sedan åkte vi till Smithsonian Station. Det ligger typ mitt emellan Washington Monument och Kapitoleum. Det är där ala muséer ligger också. Sedan gick vi till China Town och åt middag på en restaurang där och efter det blev det glass på Hägendas!

Sedan gick vi en promenad till Vita Huset, World War II Memorial och Washington Monument innan vi åkte hem igen. Har grymt ont i fötterna nu efter allt gående! Gick nämligen en massa under dagen också. Först till Brent Elementary som är Holdens skola och tillbaka. Sedan gick vi till Eastern Market (kommer köpa massa lunch där) och till Marvelous Market där vi köpte lunch. Jag köpte en macka och Ginger Bread som är typ som mjuk pepparkaka. Sedan gick vi hem och åt. Efter ett tag var det dags för Lucy att sova och hon sover bäst i vagnen så tog ut henne på en promenad. Gick till Pennsylvania Ave och började knata mot Kapitoliumet. Det gick ganska snabbt dit så jag fortsatte gå en bit. Hann se Monumentet från håll, Library of Congress och United States Botanic Garden Conservatory plus en massa andra coola ställen som jag inte har en aning om vad det var. När jag kom tillbaka hem igen hade jag varit ute och gått i en och en halvtimme och då var det dags att hämta Holden igen. Vi var kvar i hans skola ett tag eftersom han skulle ha spanska där. Jag var med på lektionen och jag blev riktigt förvånad hur en del av de där blonda amerikanska treåringarna kan vara så duktiga på spanska.

Sedan gick vi hem och hann vara hemma i typ 10 minuter innan Tina kom och jag slutade för dagen!

Jag hoppas att mina fötter mår bättre i morgon så jag kan gå åt andra hållet och se vad som finns där!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka promenader! Vad skönt... själv ska jag spela innebandy ikväll! God mat lät det som oxå. Ha det bra, Amanda. Hörs mer... Vi vill veta mer om familjen... Har du tillgång till bil?

Kram mamma

2008-09-24 @ 18:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback