Au pair meeting

Idag träffade jag au pairerna i min grupp för första gången! Började dagen med en sovmorgon innan jag gick till Eastern Market för att möta upp Olesea från Moldavien. Hon hade fixat så att våran LCC Adriana skulle hämta oss men det slutade med att Olesea drog i väg med en kompis och jag åkte med Adriana till mötet. Det var på The Cocoa Gallery (=massa choklad)! När vi kom dit satt tyska Andrea där med en isländsk au pair som är här privat som heter Fanney. Sedan kom också finska Petra. Kullanan från Thailand kom inte, annars var har jag nu träffat alla i gruppen. Vi är alltså inte så många. Men de var jätteroliga! Petra och Andrea brukar typ äta middag tillsammans varje söndag och de sa att jag jättegärna får följa med. Sedan har både Andrea och Fanney hand om barn i Lucys ålder så vi kan ha playdates! Efter en jordgubbssmoothie och en chokladtårta gick jag tillsammans med Petra till metron. Hon pekade ut ett par ställen som är bra att gå till första dejten, haha! Ett sushiställe som var billigt och ett ställe som hade jättegod mat och var bra om killen betalar. Så nu vet jag det!

Gjorde inte så mycket mer idag. När jag kom hem gick jag av Capitol South som är en station innan mig för att se vart det var. Tina sa att det var närmare Holdens skola om jag någon gång skulle vara ute på vift. Gick förbi Starbucks på vägen och kunde inte hålla mig från att köpa en frappuccino. Måste skärpa mig!

Juste! Måste berätta om middagen! Först var det scallops (kammusslor) och brie och sedan gröna bönor och fisk. När jag ätit ungefär hälften frågade jag vad det var för fisk och fick svaret "I sounds a bit weird but it's mahia mahia. That's a kind of dolphin." Jag har alltså ätit en delfin idag! Känns jättehemskt, menndet var faktiskt gott! Hoppas det var en ful delfin. Måste kolla upp det!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha, ha fisk e ju nyttigt iaf! Du låter som mat-Tina när du skriver. Men passa dig för tårtor o frappuchino i mängder... Bra med långpromenader med Lucy då då... Kul med nya kompisar.

KRAM MAMMA

2008-09-29 @ 07:59:45
Postat av: Rebecca

hur kunde dom ens döda delfinen??? :O

men den kanske va ond och va inte värd att leva :P

Postat av: Jannike

Jag känner en Au Pair i Adrianas grupp! Så det så. Hehe. Men hon var nog inte på mötet. Men i alla fall!

2008-09-30 @ 16:11:27
URL: http://holdmypocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback