Tre dagar kvar i Colorado!

Idag har det varit grymt skönt! Jag vaknade vid 10 och kollade på ett avsnitt av Sex and the city innan jag gick upp. När jag kom upp låg Reedy på diskbänken. Han var på bra humör och sa "Good morning" i stället för "Get away". Åt lite cherios med mjölk och sedan pratade jag lite med Amy och Brenda. Sedan ringde jag min transition manager och sa att jag ville komma till familjen Justus!

Egentligen var det meningen att jag skulle åka på onsdag men när jag frågade Amy vad som passade bäst kom vi fram till att jag ska åka redan nu på söndag! De har ju redan hittat Brenda och hon har kommit varje dag den här veckan och nästa vecka ska hon börja heltid så jag skulle ändå inte behöva jobba. Så på söndag bär det av! Känns helt sjukt, men det ska bli så grymt kul! Första dagarna kommer jag få jobba med Robs mamma och kanske någon annan barnvakt för jag får inte vara ensam med barnen de tre första dagarna och Tina hade redan fixat så att de kunde ta hand om barnen eftersom hon inte visste att jag kunde komma så fort. Deras förra au pair bor fortfarande kvar också för hon har inte hittat en familj.

Har fått mejl idag också från en tjej som heter Andrea, hon hälsade mig välkommen till DC, sedan pratade jag med en thailändsk tjej från min au pair på msn. Hon var jättetrevlig och har en liten bebis precis som jag så vi kan säkert ses på dagarna eftersom vi bor bara 10 minuter fran varandra. Det är typ bara sju tjejer i våran grupp och hon berättade att alla andra hade åldern inne för krogen så jag måste hitta lite annat folk som jag kan träffa på helgkvällarna. Men det ska nog gå bra, har skrivit med ett par redan.

Men hur som helst, när jag pratat med managern gick jag ner och packade eftersom jag insåg hur lite tid jag hade kvar här. I morgon ska jag ju jobba hela dagen och på kvällen ska jag förhoppningsvis träffa Ingrid och på lördag ska jag vara med Ingrid och Alexandra. Sedan åker jag ju på söndag så ska väl säga hejdå till familjen också. Egentligen är det au pair möte på söndag morgon men jag tror inte jag ska gå på det. Det är hike och jag orkar inte ha massa svettiga kläder i min väska när jag ska resa, även om det vore coolt att hika i bergen.

Men men, i veckan ska jag och Amanda ut och käka i China town och så ska jag gå på bio med henne och en tjej som heter Emma!

Kommentarer
Postat av: Josefine Jönsson

Det finns ställen i DC som tar in folk som är under 21, bara det att de inte får dricka. Kommer inte ihåg vad det stället vi var på nångång heter och det kanske inte var ett jättebra ställe, men dit kan man iaf gå om man vill ut å träffa lite folk!

Hoppas resan över landet går bra på söndag

Postat av: alexandra

så det har redan fått en ny au pair? familjen du har varit hos nu alltså.. oh!

2008-09-19 @ 22:05:13
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jag kommer ju snart och jag har inte åldern inne :P suck! haha

2008-09-20 @ 00:00:53
URL: http://segerson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback