Yellowcab

Det var jättemysigt hos Annemarie fast alla var helt sjukt trötta. Först åkte vi till Wholefood, en mataffär med bara organiska grejer. Jag köpte pestopasta med en massa parmesan, jordgubbar, kiwi och en dubble chocolate chip cookie! Sedan åkte vi tillbaka och åt och pratade. Efter en stund blev vi trötta så Vilde skulle ringa taxi till mig, Amanda och Andrea. Först tog det jättelång tid tills de ens svarade och när de väl gjorde det var det första de frågade efter telefonnumret. Och eftersom hon inte bott här så länge så kunde hon det inte i huvudet utan var tvungen att leta fram det. Då började tanten i telefon fråga om hon var full, för det var man ju tydligen om man inte kunde sitt nummer. Sedan fanns tydligen inte Annemaries adress med på kartan de hade så då var hon ju SJÄLVKLART full enligt tanten. Så tanten la på. Vilde ringde upp igen och samma sak hände. Helt sjukt ju! Så sedan fick jag ringa och då sa vi Vildes adress i stället, för den fanns på kartan. Men nu känner man ju inte för att ringa Yellowcab igen!

Vi tog i alla fall taxi till Foggy Bottom och därifrån åkte Amanda en metro till Arlington och jag och Andrea tog den andra hem till oss. När jag kom hem kom jag typ samtidigt som Rob. Kändes lite jobbigt att behöva hälsa och allt när jag var så trött, men eftersom han varit ute och rest var han säkert minst lika trött själv så vi pratade lite sedan gick jag upp till mitt rum. I morgon ska jag nog ta lite sovmorgon, alltså inte följa med famljen ut på frukost. Sedan är det ju au pair-mötet. Det är i North west, nära Vita Huset, och jag bor i South East. Hoppas att jag hittar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback