Port Jefferson

Jag ska egentligen sova nu, men min mobil ringde och väckte mig två gånger. Orkade inte svara.

Men kan berätta om dagen! Vaknade och åkte hem till Matilda och så åkte vi tillsammans till Bridgeport där vi tog färjan över till Port Jefferson, Long Island, New York. Det var 31 grader ute och solen sken hela vägen över. Behöver jag säga att jag har röda axlar? Väl på Long Island tog vi en promenad och så åt vi lunch. Vi delade på en Fisk n Chips och en Shrimp Platter. Jättegott var det! Sedan tog vi en liten promenad igen, bland annat till en julaffär där de spelade "Let it snow", innan vi tog färjan tillbaka. På vägen tillbaka var det lite kallare för det var lite molnigt men det var hur härligt som helst!

När vi kommit tillbaka åkte vi till Scandia Food & Gifts i Norwalk. De hade stängt när vi kom dit, men jag kollade in genom fönstret och såg Marabou, Oboy, Jordgubbskräm och dalahästar. Ska dit nästa lördag!!

På kvällen skulle Matilda jobba så vi åkte hem. När jag hämtat min bil hos Matilda åkte jag förbi McDonalds för en glass. Hann äta typ tre tuggor innan jag kom hem. Då var det dags för middag och tårta för att fira Bruce som fyller år idag. Jag, Josh och Morgan gav choklad och ett kort med en elgitarr på och som när man öppnade det spelade upp när Josh och Morgan sjöng Happy Birthday, det blev han glad över! Efter middagen åkte vi till Brewster och spelade minigolf. Det gick väl sådär för mig. Sammy vann i alla fall. När jag kom hem hade min glass smält.

I morgon ska jag in till City med Matilda. Det kommer bli Central Park och så kanske mingel med svenskt godis, Filip och Fredrik!

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj, vad du hinner med! Vad mysigt det lät med en solig dag på Long Island!

Och vilket kul kort där man kan spela in sin röst... Hälsa grattis till Bruce från mig!

Ska ni SE om ni får syn på F&F eller? Ha det så bra i New York. Här skiner solen med och jag rensade rabatter igår & brände MINA axlar... Vi spelade crocket med Cissi & Uffe & grillade, kram.

2009-04-26 @ 10:32:09
Postat av: Jannike

...Svenskt godis... I WANT.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback