The boy in the striped pajamas

Sjukt bra film! Var ju och kollade i redboxen både på Shaws och Stop & shop för två veckor sedan, men ingen hade filmen! Idag när jag skulle gå och hyra Marley and me så fanns ju självklart inte den, men då hade de fått in The boy in the striped pajamas! Såg trailern i höstas redan och har velat se den sedan dess, men det blev aldrig av på bio men nu har jag äntligen sett den och jag blev inte besviken!

Den handlar om 8-årige Bruno som bor i Berlin. Hans pappa är soldat och blir promoted och familjen måste flytta ut till landet. Bruno ser några barn som leker på något som han tror är en bondgård och går dit för att titta. Det visar sig vara ett koncentrationsläger, vilket Bruno inte förstår. Han träffar Shmuel där och de pratar. Bruno tror att det finns caféer och grejer där och när Shmuels pappa försvinner går Bruno med på att krypa under staketet för att hjälpa till att leta. Det han ser är ju inte vad han väntat sig och jag kan säga att jag typ storgrät på slutet!

Filmen har redan gått på bio i Sverige, så den finns säkert att hyra.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Den vill jag se!

Ska du inte bli filmresencent?

2009-04-01 @ 07:30:58
Postat av: johan

Ärligt Amanda: Promoted?



Hälsa Dolph Lundgren.......;)



Jeuhän vajtamin

2009-04-01 @ 09:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback