Goodbye isn't easy!

I förrgår kväll, nästan natt, bestämde Mia och jag oss för att åka in till New York så vi kunde säga hejdå till varandra på riktigt. Sist vi sågs och Mia skulle ta bussen hem sa chauffören åt henne att komma upp på bussen så han kunde förklara hur hon skulle åka och så stängde han bara dörrarna och åkte därifrån så vi fick inte säga hejdå.

Men nu fick vi det! Vi möttes på Grand Central och så började vi med att gå till Central Park. Sedan gick vi faktiskt till Natural history museum där vi gick runt ett tag. Det var riktigt skönt eftersom det var runt 30 grader ute och jättefuktigt! Sedan gick vi neråt mot Times Square och stannade för att äta lite pizza på vägen. Sedan gick vi ner till Pann Station och kikade i lite affärer runt om kring. Det enda jag hade med mig hem sedan var ett par nya leggings, vilket var behövligt eftersom det var hål på mina favvisar. Men det var sjukt jobbigt att säga hejdå till både New York och Mia! Vet ju inte när jag får träffa Mia igen. Hoppas det inte dröjer alltför länge!



Idag har jag packat, vägt, packat om, vägt och packat om. Började förresten att åka till posten och hämtade en låda. Tog den största de hade och den rymde inte ens hälften av mina grejer som jag måste skicka på posten. Fick i stället en flyttkartong som familjen hade hemma som jag nu packat. Det fick PRECIS plats! Nu hoppas jag bara att jag räknat rätt och slipper betala för mina väskor. Fast de brukar vara snälla har jag hört, speciellt om man säger att man varit au pair och bott här ett år.

Nu på kvällen åkte jag till Cold Stone och träffade Camilla. Vi köpte varsin glass. Min var Chocolate cake batter med oreos och m&ms! Gillar storlekarna där - Like it = liten, Love it = mellan och Gotta have it = stor. Vi köpte varsin Like it men de är fortfarande riktigt stora så när det sedan var dags att åka till Bertucci's för middag var vi inte så hungriga. Men det fick bli lite raviolis ändå. De som kom förutom Camilla var Linda, Christina, Sarah och Markus. Det var riktigt trevligt! Satt och pratade tills de började stänga och sedan stod vi och pratade utanför jättelänge. Jag, Camilla och Linda var kvar i över en timme. Kändes jättekonstigt att säga hejdå sedan. Jag är så van att träffa Camilla flera gånger så det kändes liksom som att vi sa hejdå och att vi kommer ses i morgon eller i övermorgon. Men det kommer vi ju inte!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag ville inte säga hej då iaf! Vi har ju lixom umgåtts minst ett par ggr i veckan!! Skulle mer än gärna haft kvar dig här i ett år men hoppas du får de underbart nu när du kommer hem! Så får vi hålla kontakten i 10 månader till sen blir de eurotrip =)

Postat av: mamma

Myyysigt ni hade!

Hoppas din dag idag med familjen var underbar också!

Imorgon åker du hem, Amanda!

viär många som längtar efter att få krama dig.

Ses på FREDAG! Kram mamma <3

2009-08-05 @ 20:46:26
Postat av: emma

Lycka till på hemresan amanda! vi ses i sverige :)

2009-08-05 @ 21:52:36
URL: http://emmaalmeros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback