Hemma!

Tänkte försöka mig på en liten uppdatering. Det kan ju faktikst vara på tiden.

Jag landade ju i fredags och möttes av mamma, Johan, Rebecca, Helena och Andrea på Arlanda. Det var en helt underbar känsla! Efter en massa kramandes åkte vi hem till oss för lite fika. Hemma träffade jag också Cissi och Maria och sedan kom Ellen också! När vi fikat klart åkte jag, Ellen och Rebecca till Sollentuna C så jag kunde se hur allt ändrats och så fick jag handla på Systemet för första gången.

När vi kom hem kom Oscar, Cissi, Henrik och Tintin och Cissi, Uffe och Oscar och åt middag med oss. Kött och potatis blev det! Mums! Vi satt uppe jättelänge på kvällen och när jag gick och la mig hade jag varit vaken i 43 timmar!

I lördags sov jag till halv två och på kvällen gick vi upp till Cissi och Uffe där alla andra åt kräftor medan jag åt chips och dip. Sedan ville vi gå ut på en promenad och när jag och Johan var på väg ner för backen såg vi några killar klättra på staketet vid tennisplanen här utanför. Den ena hade med sig en vit dunk på vägen tillbaka och när mamma och Cissi kom hade de tänt eld på en stång i en klätterställning uppe på skolan. Vi lyckades få tag på de som gjorde det och vi vet vilka det var så nu har de verkligen respekt för oss så vi inte tjallar, moahaha! När vi kom tillbaka från promenaden spelade vi ett spel med Sverigefrågor och jag vann!! =)

I söndags åkte jag och mamma till Sollentuna C där jag skulle köpa ett SL-kort men på ena sidan var det stängt och på den andra kunde man inte köpa det så jag mötte Rebecca och åkte in och köpte det i stan. Köpte ett grönt SL Access som funkar precis som de i Boston. Ascoolt ju! När jag köpt kortet åkte vi till Humlegården och åt Donkenmat och drack öl och lyssnade på musik. Efter ett tag kom Putte, Alex, deras kompis och Alex kusin. De hann vara där i typ 20 minuter innan det var dags att åka till Råsunda. Tyckte Djurgården började sjukt bra och Hammarby hade ju typ ingen chans alls i första halvlek och så blir det självmål. Så jäkla surt! Djurgården måste lära sig att våga chansa och skjuta ibland och inte bara försöka leta efter någon annan som kan skjuta. Blä på den matchen! Men efteråt åkte vi till Kungshallen där jag och Rebecca åt middag med Kim och två tjejer. Sedan blev det dags att åka hem och jag hann redan bli irriterad på SL eftersom bussen bara gick en gång i timmen när jag kom hem så det blev till att gå från Malla.

När jag kom hem kom Åsa och Patrik förbi och sedan kom också Paula hem från Rhodos! Hon sov här och vi satt och diskuterade namn till klockan fem på morgonen. Vid halv ett på måndagen väcktes vi av Lovisa så vi gick upp fixade till oss, åkte hem till Paula så Paula kunde fixa till sig och sedan gick vi ner till centrum och mötte Lovisa och åkte in till stan. Det var meningen att de skulle pierca sig men det var stängt så vi åt lunch på 7 eleven och sedan satte vi oss på Tudor Arms en stund innan vi åkte hem. Hann vara hemma i typ 10 minuter innan jag, mamma och Cissi åkte till Kista och såg Sommaren med Göran. Så sjukt rolig film så det finns inte! När vi skulle hem sedan hade vi glömt bort det roligaste skämtet så vi satt och funderade på det enda till Häggviksrondellen typ. "Ann Ahl" var det ju!

Igår gjorde jag inte så mycket. Vaknade sent och då regnade det ju så satt hemma och latade mig. När mamma och Johan kom hem och vi hade ätit middag tittade vi lite på Kenny Begins. Sedan tittade jag och mamma på Jon & Kate plus 8 eller Jon, Kate och åtta barn som det heter på svenska.

Nu idag ska jag snart duscha och packa i ordning grejer att ha hos pappa de närmaste dagarna. Sedan ska jag åka in till centralen och träffa Matilda för första gången sedan hon lämnade Connecticut! Ska hjälpa henne med lite väskor till Ropsten och sedan ska jag åka ut till Arlanda och möta upp pappa, Britt, Emil och Alba! Har ju inte träffat de ännu!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Och: "...hoppas du får ku_ på midsommar!"

Törnskogspolisen

2009-08-12 @ 19:33:14
Postat av: Paula

Dutti du :)

2009-08-13 @ 14:15:17
Postat av: Sizz-Designar bloggar

Ändra gärna så att inte din musikspelare startar automatiskt, man ska kunna välja själv om man vill lyssna eller ej.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback