Hockeyhelg och plugg!

Idag registrerade jag mig för Basic Mandarin Chinese på Norwalk Community College! Den börjar redan på torsdag och det kommer vara bråttom när jag ska dit så i morgon måste jag kolla upp vart allting ligger. Och en bok måste jag fixa också. Vart kan man göra det?

I morgon ska Kathleen registrera mig för Silver Bay också. När allt är klart kommer jag ha 5 av mina 6 credits. Den sista ska jag ta i juni eller något. Kanske fem timmar i Central Park och titta på konst?

Ikväll var jag i alla fall med Linnea. Började med att boka biljetterna till hockeyn så nu är det helt säkert att jag ska se Rangers-Avalanche på Madison Square Garden. Hoppas ni är avis! Ska gå med Emma och Linnea som båda är från Norrland. Undrar hur jag kommer prata sedan liksom?

När vi bokat biljetterna åkte vi ut på "en ragg" som Linnea kallade det. Tydligen något norrländskt som vi inte har nere i Stockholm. Det blev Starbucks och Stop & Shop sedan åkte jag hem igen. I morgon har jag inget planerat. Eller jo, ska ta en lång nap medans Morgan är i skolan för jag ska jobba till kl 6!


Kommentarer
Postat av: matilda

Blir det Silverbay i April? Ggggggöttans! Jag har skickat in anmälan förra veckan med check och allt så jag är på! :)

Postat av: mamma

Åh, vad roligt med kinesiska! Och Silver bay! Skulle gärna vilja titta på konst med dig i Central park :O)

Jaa, jag är väl inte såå avis på hockeyn, men tycker att det är härligt att du umgås med två norrlänningar med trevlig dialekt!

2009-02-25 @ 07:26:41
Postat av: johan

Är det bara jag som inte vet vad "silver bay" är för något??

2009-02-25 @ 09:30:27
Postat av: Rebecca

kul att de blev NCC iaf! :D

boken köper du i skolan i deras bookstore. Du ska ha ett papper där det står vilken kurs du ska läsa och de visar du bara upp för dem! :)



fan va kul med hockeyn! :D va kosta en biljett? taylar vill gå på basket och se.. aa gissa vilket lag? haha.. men för ganska bra platser kostar de liksom 142 dollar + tax! måste fundera lite på de där... så därför ville ja jämföra lite me hockeyn :P

2009-02-25 @ 15:00:23
URL: http://krulliot.blogg.se/
Postat av: Rebecca

okej.. men du måste typ komma hit idag nästan om du har möjlighet.. för du måste ju skriva in dig och betala kursen. när man har gjort det får man ett kvitto och ett schema typ. de står bara vilken kurs det är och vilka dagar + tider den där. men de pappret ska man iaf lämna fram i bookstore så de tar fram rätt bok till dig. sen betalar du boken där.



men vadå, har du bara registrerat dig på internet? eller hur har du gjort? jag vet iof att de va några i min klass som inte hade sina böcker de första två lektionerna typ.. så de kanske itne är hela världen. men jag skulle väl rekommendera att du kom hit idag eller någon anna dag så du har boken till nästa vecka iaf.



nu har jag prov föresten! håll tummarna för mig

2009-02-25 @ 15:48:08
URL: http://krulliot.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hallå. Raggen går...det har man ju varit med om. Åka runt, runt i gammal bil och prata om ingenting och låta tiden gå och hoppas att nåt ska hända. Allt till musik av The Boppers.

Kul med kinesiskan. Hur många lektioner blir det? Är du smart håller du i det sen, den som satsar på Kina de närmaste tio åren kommer att ha lätt att få jobb. I år resten 40 miljoner kineser utomlands, om tio år tror man att det är 200!

2009-02-25 @ 16:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback