Ice-skating and birthday party

Det har varit fullt upp idag också! Vid 12 åkte jag, Sam och Kathleen iväg. Första stoppet blev Barnes & Noble där Sam köpte en bok till sig och Kathleen köpte en till sin pappa. Efter det åkte vi till banken så jag kunde öppna ett konto. Det gick jättesmidigt. Sedan blev det Macy's där Kathleen köpte lite kläder som hon hängde undan igår. Bruce tycker att hon shoppar så mycket så hon ville inte köpa det igår när han var med.

Sedan åkte vi till en ishall för mitt au pairmöte. Michelle var jättesnäll och presenterade mig för en massa au pairer. Träffade ett par svenskar, en finsk och en sydafrikansk tjej. Alla verkar jättesnälla så det här halvåret ska nog bli bra! Kan dock inte komma på sista gången jag åkte skridskor men det gick faktiskt bra. Morgan och Josh hade inte åkt så mycket men efter ett tag gick det bra för dem. Josh var rolig, han räknade hur många gånger han ramlade varje varv.

Efter skridskoåkningen åkte vi hem för att fira Kathleens pappa som fyllde 60 igår. Så idag fick jag träffa både Kathleens föräldrar och mormor. De var också trevliga. Kathleens mamma hade gjort egen ravioli som var jättegod och sedan hade Kathleen gjort tårta, som även den var hur god som helst. Med andra ord är jag sjukt mätt nu. När de åkt och jag och Sam kollade på klockan såg vi att den bara var 18.20 fast vi båda trodde att det var mycket senare.

Men nu ligger jag och kollar på Grammy Awards!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha, smart tips av mamma kathleen att lägga undan kläderna!

Bra tanke med att samla familjer och aupairer. Det blir mer avslappnat att lära känna varandra...

Nu kan ju du lära Josh & Morgan att åka skridskor ännu bättre! Gulligt med DIF-mössan... ;O)

Mmmm, ravioli! Hemgjorda... Vad var det för ursprung på föräldrarna, var de "helamerikaner"? Tänkte på om ngn var från Italien m tanle på raviolin..

Kul med Sam, hon känns som din "Emil-lillasyster" och de yngre som Oscar... Verkar vara en fantastisk familj!

Ha en bra vecka, kram/mamma :O)

2009-02-09 @ 07:40:34
Postat av: Johan

Vad trevlig familjen verkar! Låter som du kommit "hem" , äntligen! Är jätteglad för din skull! Familjen verkar vara en "helyllejänkarfamilj" , Roligt!



J

2009-02-09 @ 08:50:53
Postat av: johanna thåström

hej! :) jag åker också som aupair den 23 mars, ska till en familj i Englewood, NY. Är meganervös. Har du kommit dig till ro nu och känner dig som "hemma" där? :)

Postat av: Stefan

Hoppas du får en bra dag :D

2009-02-09 @ 10:22:18
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Britt

Hej Amanda.

Kul att det gått bra till slut. Du verkar ha fått ett fint välkomnande i den tredje familjen, hoppas att det ska hålla i sig.

Men... chokladcheesecake till frukost...? Försöker du efterlikna Alba? Hon är knubbig som en liten Michelingumma, har en söt liten dubbelhaka och otroligt gosiga kalkonlår. Sture tycker att hennes kinder är som uppsvällda ballonger och brukar skoja med henne genom att trycka på dem och säga boop boop boop.

Alba tittar då bara frågande på honom. Och pekar tillbaka på hans kinder. Med all rätt...

Här skiner solen idag, rakt in på mina cerisa tuplaner vilket borde betyda att våren snart är här. Eller?

Tills dess - ha det bra. Försök att ta nya tag med samma intention - att njuta av att vara självständig och fri att utveckla din personlighet over there.

Excited skulle jag förresten i det sammanhanget översätta med spänd på.

Kram

/Britt

2009-02-09 @ 11:55:53
Postat av: Pappa

Roligt med ännu fler nya kompisar. Nätverket växer...

2009-02-09 @ 23:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback