New Fairfield, CT?

Igår fick jag en matchning med en familj utanför Annapolis. Det kändes lite tveksamt, dels på grund av schemat och dels på grund av att det stod att ena barnet var special need.

I morse när jag skulle kolla deras ansökan igen hade de försvunnit. I stället fanns en familj som bor utanför Chicago. Det skulle varit coolt, men jag känner att jag inte orkar lämna ALLT och lära känna ett helt nytt ställe och nya människor en gång till, så jag sa nej till dem.

Jag ringde också till familjen på Long Island, de hade redan hittat en au pair, vilket var tråkigt, för både de och jag sa att vi inte fått någon bättre matchning. Det var bara hunden...

När jag loggade in senare hade jag fått ännu en ny familj. De bor i New Fairfield i Connecticut. Det är en timme fråm deras hus till Rebeccas hus och det tar ungefär 1,5 timme till New York City. De har 4 barn: pojke - snart 19, flicka - 16, pojke - 9 och flicka - 6. Alla gillar sport och tjejerna gillar också att baka och pyssla så det låter hur bra som helst! Hoppas bara de tycker det är okej med en au pair för bara 6 månader och att jag inte kört bil på ett tag. Men det lär jag väl komma in i rätt snabbt? Hoppas verkligen på dem här nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback