Puh!

Oj, vad trött jag är! Det har ju varit första dagen jag jobbar helt ensam. Var skönt att kolla på Nick & Norah. Den var lite rolig, men jag trodde den skulle vara bättre.

Morgan kom hem 20 minuter efter att filmen var slut och efter det hade jag inte en lugn stund! Hon pratar hela tiden och lyssnar inte alls. Till exempel låg det lite pengar på ett bord i mitt rum och hon frågade om hon kunde få de och jag sa nej och så tog hon dem ändå. Jag kände att vi var tvungna att hitta på något så vi åkte till biblioteket en stund och Morgan började kolla på massa kokböcker för barn, så jag lovade henne att vi kunde baka när vi kom hem. Sökte på chocolate chip cookies och började baka. Men det stod att man skulle ha bakpulver i så de blev ju jättetjocka. Men de var i alla fall goda. Sedan kom Josh hem och när han var klar med läxan ville han spela datorspel. Självklart ville ju Morgan också det och satt bara och tjatade på honom hela tiden. Två gånger slutade det med att hon började gråta och sprang upp på sitt rum. Medans hon satt där började hon sakna Michelle så det blev ännu värre.

Man märker verkligen att hon testar mig nu. Michelle berättade för mig om vad Morgan kan göra själv och vad jag måste hjälpa henne med och nu håller Morgan på och säger hela tiden att "Michelle brukar ta bort kanterna på min macka" osv. men jag var ju här förra veckan tillsammans med Michelle så jag har ju sett en hel del av vad Morgan kan och inte kan. Hoppas verkligen inte att det här ska hålla på länge för just nu är jag helt trött u huvudet av allt tjatande.

Ikväll kommer min LCC, Anne, hit. Det ska vara det här mötet man har när man går i genom Cultural Cares regler med mera. Tror det kommer gå fort eftersom jag redan haft det två gånger. Tazneem skulle till gymmet idag också. Hoppas hon vill åka efter mitt möte!

Kommentarer
Postat av: mamma

Viktigt att få en bra relation till Morgan. Josh är så stor så han sitter vid datorn själv. Bra om du följer med henne upp om hon surar, då hittar ni två ngt att göra! Hon vill ha uppmärksamhet!

2009-02-18 @ 07:16:28
Postat av: Johan

Gäller att ha tålamod de första veckorna...Det kan inte vara så lätt för henne heller.Hon kommer förstås sakna Michelle. Det går över....





Kramis

2009-02-18 @ 11:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback