The winners!

De tre viktigaste vinnarna är ju bästa kvinnliga skådespelare, bästa mangliga skådespelare och bästa film. Hade hoppats på Angelina Jolie, Brad Pitt och antingen The curious case of Benjamin Button eller Slumdog Millionaire.

Tyvärr (för mig) blev det Kate Winslet i stället för Angelina. Det var väl okej ändå. Jag har ju inte sett The reader men hon har ju varit bra i de 2,5 filmerna jag sett! Men hennes pappa var grymt skön!

Tyvärr igen vann ju Sean Penn också i stället för Brad Pitt. Jag har ju inte sett Milk heller så kan inte säga så mycket. Jag kan bara komma ihåg att jag sett honom i I am Sam och där var han ju grymt bra så kan ju tänka mig att han är bra i Milk också.

Det blir i alla fall till att hyra The reader och Milk från red boxen så fort de kommer!

Bästa film gick till Slumdog Millionaire så nu är jag jätteglad! De fick sammanlagt ihop 7 fina Oscarsstatyetter vilket de verkligen var värda! The curious case of Benjamin Button som var min andra favorit fick ihop 3 stycken vilket inte är fy skam det heller!

Tror pappa är glad nu också, btw!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jaa, både Sean & Kate är ju bra skådespelare, gillar framförallt honom...

Nu har jag många filmer att välj på som du tipsar/skriver om...

Hur ska jag hinna med detta???

Om du rangordnar dem; från den du tycker att jag helst ska se... Kan du det?

2009-02-23 @ 07:12:21
Postat av: Jannike

Yeeeey!! Jag är ett hängivet fan av Sean Penn sedan långt tillbaka, GO SEAN säger jag bara!!! :D :D

Postat av: Anonym

Ja nu är jag glad. De viktigaste priserna är – faktiskt – bästa fil och bästa regi. Och Slumdog Millionaire fick faktiskt åtta, flest någonsin av en icke-amerikansk film. Filmen har orsakat stora protester i Indien dr man inte gillar att slumboende kallas för hundar och at de tycker filmen bara tar upp baksidorna. Ska kika på Benjamin ckså...och här hemma råder Stieg Larsson-hysteri. Vi har förhandsvisning i morgon, jag tror den kan vara rätt bra faktiskt.

2009-02-23 @ 17:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback